Pedesetdrugo izdanje Bitefa će se ove godine održati u Beogradu, u nešto ranijem terminu od uobičajenog, od 13. do 22. septembra. Tokom deset dana festivala, publika će imati priliku da vidi isto toliko predstava pod sloganom „Svet bez ljudi“.
Jedna od tema festivala je smrt, pa će Bitef biti svečano zatvoren 22. septembra u Sava Centru izvođenjem predstave Rekvijem za L.čuvenog belgijskog koreografa Alana Platela, u produkciji kompanije le bale se d la be. Predstava je početkom 2018. imala svetsku premijeru, a od tada je gostovala, s velikim uspehom, na nekoliko velikih međunarodnih festivala.
U ovom neobičnom muzičko-scenskom spektaklu, Platel udružuje snage sa svojim stalnim saradnicima sa kojima kreira svoju verziju Mocartovog Rekvijema, uz učešće muzičara i različitih delova sveta, među kojima su i majstori popularne afričke muzike, koji Mocartovom delu daju poseban ton. U osnovi predstave, iza koje stoji nekoliko uglednih evropskih koproducenata, nalazi se muzička partitura Fabricija Kasola, koja inventivno spaja Mocartov Rekvijem, afričku muziku i još neke muzičke tradicije. Na ovu muziku je Alen Platel, jedan od vodećih svetskih koreografa, komponovao scensku partituru, jedan istovremeno minimalistički i monumentalni pogrebni ritual koji spaja različite tradicije, ali ga izvodi ansambl sastavljen skoro samo od Afrikanaca. Čini se da je obred posvećen nepoznatoj beloj ženi, čiji se poslednji sati života prate preko video-rada u pozadini, kreirajući intimnu, nežnu i dirljivu priču o umiranju.
Po rečima kritičarke KALČR Vispera, Tereze Gerero, Rekvijem za L. nas suočava sa sopstvenom smrtnošću na način koji je istovremeno i tužan i radostan, miran i bučan. To je, po njenom mišljenju, delo jedinstvene snage koje, ukoliko mu se prepustite, izaziva katarzu.