Kejdžov muzički cirkus u Bitefu

0
U petak 19. novembra u 20 časova u Bitef teatru na otvaranju 19. Međunarodne tribine kompozitora premijerno će biti izveden Kejdžov muzički cirkus – Kuća puna muzike

Kejdžov muzički cirkus je multumedijalno izvođenje inspirisano muzikom kultnog američkog kompozitora Džona Kejdža i njegovim pristupom komponovanju, teatru, pogledima na umetnost i odnosom prema životu. Ono predstavlja kreativnu montažu odabranih segmenata iz njegovog celokupnog stvaralaštva kao kompozitora, filozofa, pesnika, vizuelnog umetnika i humaniste. Pored dela Džona Kejdža, sastavni deo projekta su i nove kompozicije srpskih autora Katarine Miljković i Miroslava Savića, koji su, upoznati sa konceptom projekta, odredili svoju ulogu u njemu.

Idejni tvorci projekta su: Skot Filding iz SAD ( režija) i Nada Kolundžija (klavir i muzička režija), a u Kejdžovom muzičkom cirkusu učestvuju: Svetozar Cvetković u liku Džona Kejdža, Katarina Jovanović (sopran), Aleksandar Benčić (trombon), Lazar Čolović (udaraljke), Milan Popović Rore (video), Lazar Stojković, Branislava Savić, Miona Backović i Ansambl Prerađivačka industrija muzičkog materijala.

Džon Kejdž bio je vodeća ličnost u razvoju posleratne moderne umetnosti, a danas njegovo ime predstavlja sinonim za avangardu. Njegovi provokativni pogledi na muziku, život i prirodu i prepiska sa vodećim ličnostima iz sveta muzike, su izvori na kojima nastaje ovaj projekat. Za njega, pozorište je ono što vidiš, ono što čuješ. U svojim originalnim kompozicijama i nastupima, on je istraživao koncept muzičkog cirkusa.

Naša publika nije imala dovoljno prilike da upozna delo ovog ovog izuzetno kreativnog duha. Impuls za stvaranje A House Full Of Music je dokaz Kejdžove prisutnosti u našoj svesti. Izbor muzičkih, tekstualnih i vizuelnih materijala, plod je ličnog afiniteta, ali i namere da se kreira zanimljiv, živ i intrigantan materijal u kome će gledalac/slušalac biti aktivan učesnik. Koncept ovog projekta je Kejdžijanski. Koriste se elementi muzičkog cirkusa, koji za Kejdža predstavljaju okolnosti u kojima se sluša zvuk i koji nisu kontrolisani u krajnjem rezultatu.

makonda-tracker