Četrdeset i prve Beogradske muzičke svečanosti

0
Ovogodišnji BEMUS, sa motom Crossing october, održava se od 3. do 18. oktobra. Za razliku od većine prethodnih izdanja, Festival ove godine donosi programe koji su raspoređeni u različitim terminima tokom oktobra
foto: promo
foto: promo

BEMUS ovoga puta osvajaja i nove muzičke i estetske prostore, premošćava razlike u umetničkom izrazu raznolikih programa i savlađuje objektivne teškoće koje je donela ekonomska kriza. U najboljoj tradiciji prethodnih decenija, u Beogradu će, sa dirigentom Danijelom Hardingom, gostovati Kraljevski Koncerthebau orkestar iz Amsterdama, svakako jedan od najznačajnijih i najvećih simfonijskih ansambala na svetu (po mišljenjima mnogih Koncerthebau jeste najbolji orkestar našeg vremena). Na godišnjicu Georga Fridriha Hendla podsetiće nas brižljivo kreiran i retko izvođen program uvertira i arija ovog kompozitora u interpretaciji BGO Dušan Skovran pod upravom trenutno najvećeg evropskog Hendlijanca- engleskog dirigenta Kristijana Kernina. Solista je sopran Katarina Jovanović.

Nastup nemačkog baroknog ansambla Baltazar Nojman na otvaranju festivala, sa uglednom pevačicom bogate karijere Veronik Žans, predstavlja omaž još jednom velikanu čija se godišnjica obeležava u svetu – Jozefu Hajdnu.

Ponešto dominantnom prizvuku stare muzike doprineće i polu-scenski nastupi našeg ansambla Renesans, koji ove godine obeležava 40 godina rada, i poljskog dečjeg ansambla za ranu muziku koji će se predstaviti u Pozorištu na Terazijama.

Solisti Sankt Peterburga će, pod vođstvom Mihaila Gantvarga, izvesti, između ostalog, i porudžbinu festivala – novu kompoziciju Dijane Bošković, dok će se isključivo savremenim stvaralaštvom baviti Ansambla Kantus iz Zagreba, na koncertu pod upravom dirigenta i kompozitora Berislava Šipuša.

Ansambli RTS-a su preuzeli kompleksan zadatak da publici predstave dva velika programa: jedan posvećen muzici Ljubice Marić čija se stogodišnjica rođenja obeležava u ovoj godini (dirigent Premil Petrović i pijanistkinja Lidija Bizjak) i drugi, sa dva kolosalna dela Igora Stravinskog, Posvecenje proleća i Svadba,  na kraju festivala, pod upravom Bojana Suđića.

Svakako najveći iskorak iz standardnog repertora ovoga BEMUS-a predstavlja trodnevno gostovanje svetske atrakcije – plesačko-perkusionističkog ansambla STOMP, koji svoje viđenje ritma i pokreta spaja u uzbudljivi spektakl - praznik kreativnosti, veštine, svetlosti, humora i radosti. Tako će ovoga puta biti prikazano 10 različitih programa, dakako mnogo manje nego prethodnih godina.

BEMUS će ove godine pokušati da afirmiše još jednu, samo naizgled, ne-umetničku ideju – štednju, odnosno reciklažu. Jedino na čemu se ove godine neće štedeti su ideje. Umetnost dovitljivosti u teškim ekonomskim vremenima trebalo bi, tako, da  pokaže istrajnost kreativnosti koja se opire svim objektivnim nevoljama.

makonda-tracker