Motiv cirkusa povezuje sva dela na programu, a idealnu kombinaciju sa njima čini atraktivni Maksimum Benjamina Jusupova, za orkestar i kvartet solista iz tri filharmonije!
Slovenačku, Zagrebačku i Beogradsku filharmoniju povezuje ime dirigenta Uroša Lajovica čiji je rad vezan za sve tri institucije. Maestro će udružiti soliste ovih orkestara - violinistkinju Tijanu Milošević, violistu Aleksandra Miloševa, flautistkinju RenatuPenezić i harfistkinju Milanu Zarić. Solisti će se „nadmetati“ u kompoziciji Maksimum, koja je nastala kao porudžbina čuvenog Maksima Vengerova. Svi solisti se ravnopravno takmiče u veštini i virtuoznosti, dok na kraju zajedno trijumfuju sjedinjeni sa orkestrom.
- Dela koja izvodimo nisu deo standardnog repertaora zato što se kreću na granici između zabavne i ozbiljne muzike. Uglavnom se sviraju u posebnim prilikama zato se ne mogu često čuti na klasičnoj koncertnoj sceni, a kompozicija Maksimum najviše spada u domen klasične muzike - kaže dirigent Lajovic.
Muzički bal započinje čuvenom Hačaturijanovom Maskaradom, uz taktove impozantnog i elegantnog Valcera. Okretnost u ritmu se nastavlja kroz slikovitu i ironičnu Šnitekovu filmsku muziku - Klovnovi i deca. U dočaravanju trenutaka iz života u cirkusu, Filharmoničarima će se pridružiti zvuci harmonike, električne i bas gitare. Nostalgične melodije Nina Rote, komponovane za Felinijev film La Strada, krunisaće muzičku priču o putujućim izvođačima iz cirkuske trupe.
Sledeći susret Pike – Točke – Tačke, zakazan je za 23. maj, nakon koga Beogradska filharmonija gostuje u Zagrebu.