Ciklus Bez teksta, novina u sezoni 2013/14, muzički predstavlja poznate teme Šekspira, Meterlinka i Servantesa, sagledane kroz različite umetničke vizije velikih kompozitora 19. i 20. veka. Na prvom koncertu u petak podsećamo se magije Šekspirovog Sna letnje noći, nudeći dva različita čitanja poznate komedije.
- Dela koja ćemo izvesti tumače istu temu ali na različite načine. Mendelsonova svita San letnje noći - najpoznatije delo na ovu temu – je genijalna kompozicija koja spada u sam vrh simfonijskog stvaralaštva. Za razliku od ovog ultra-klasičnog dela, Šnitkeovo tumačenje Šekspirovog Snazapravo je parodija i predstavlja jedan jako duhovit pogled na prošlost. U međuvremenu izvodimo Mendelsonov Violinski koncert koga nikada nije dosta slušati - kaže dirigent Uroš Lajovic, nekadašnji šef-dirigent Beogradske filharmonije dobro poznat našoj publici.
Slovenački dirigent ističe da je susret sa Filharmonijom uvek srdačan a posebno inspirativan kada je program koncipiran na ovako originalan način, kao što je slučaj sa Snom letnje noći. U ulozi soliste sa Beogradskom filharmonijom debituje Judžin Ugorski, mladi violinista ruskog porekla, pred kojim je uspešna internacionalna karijera. Sledeći koncert iz ciklusa Bez teksta zakazan je za 20. decembar, kada će Beogradska filharmonija čitati notno pismo Šekspirove tragedije Romeo i Julija, pod upravom dirigenta Sebastijana Lang-Lesinga i uz violončelistkinju Maju Bogdanović.