O Nicolasu Jaaru se priča na svakom koraku. Sa samo 22 godine, već duže vreme on je tema koju je nemoguće zaobići u muzičkim i pop-kulturnim krugovima. Iako je njegov background klupskog DJ-a relativno ubičajen i donekle predvidiv, provokativni niz početnih izdanja za produkciju Wolf + Lamb je publici odškrinuo vrata u lični muzički svet ovog vunderkinda rođenog u Njujorku a odraslog u Čileu. Taj svet podseća na pravi muzički kaleidoskop sastavljen od inspiracija i uticaja koji su toliko neobični i raznovrsni da to nedvosmisleno ukazuje na Jaarovu posebnost. U njemu ima jazza Keitha Jarretta i Mulatu Astatkea, soula Marvina Gaya i Nine Simone, klasičnog minimalizma Erica Satiea kao i apstraktne elektronike jednog Riccarda Villalobosa.
Njegov prošlogodišnji album Space is Only Noise je prepoznat kao jedno od najvažnijih debitantskih izdanja u novijoj istoriji koje je odmah prevazišlo granice rezervisane za klupsku muziku. Tim povodom, Nicolas Jaar je zauzeo stranice kako mainstream štampe (Guardian, New York Times), tako i najboljih muzičkih publikacija danas. Jedna od njih, Dazed & Confused, Jaaru je dodelila sledeći kompliment:
- On je uspeo nešto što je malo koji elektronski muzičar ikada uspeo: da ujedini tehno eksperimentaliste, ljubitelje jazza i klabere koji bi jednostavno da se dobro zabave.
Beogradski nastup je jedan iz serije ovogodišnjih događaja koji znače bitan pomak u njegovoj karijeri, od elektronskog muzičkog eksperta skrivenog iza ekrana svog računara do izvođača koji nastupa zajedno sa pravim bendom u punokrvnoj živoj svirci. Iako je njegov samostalni nastup iz prošle godine doživeo hvalospeve kritike od kojih je važno pomenuti titulu najboljeg živog seta na svetu po izboru specijalizovanog portala Resident Advisor, ovogodišnji koncerti u formatu trija ili kvarteta su ipak nešto bitno drugačije.
Ian Sims na bubnjevima, Will Epstein na saksofonu i klavijaturama i gitarista Dave Harrington daju posebnu svežinu i uzbudljivost muzici Nicolasa Jaara, pomerajući fokus sa elektronskog formata na živi zvuk koji se zasniva na interakciji i improvizaciji izvođača na bini. Za format u kome Jaar deluje, ovo je svojevrsna mala revolucija koju nose muzičari spojeni dugogodišnjim ličnim prijateljstvom i sličnim interesovanjima. To garantuje neponovljiv emocionalni doživljaj uživanja u misterioznim, retko posećenim a zavodljivim muzičkim teritorijama na granici različitih stilova i uticaja.
Svoj prvi nastup, ovaj bend Nicolasa Jaara imao je prošle zime na terasi elitnog njujorškog Standard Hotela pred publikom koja je hipnotisana i očarana otpratila kultni koncert koji se danas smatra važnim delom novije muzičke istorije. Tek 2012. počinje serija koncerata po odabranim lokacijama na celoj planeti (Berlin, Tokio, Barselona, San Francisko), uključujući i najprestižnije festivale današnjice (Sonar, Mutek). Pri kraju ove prve Jaarove svetske turneje, došao je red i na Beogad.
Beogradski performans će istovremeno biti i predstavljanje njegove izdavačke kuće Clown and Sunset, jer će podrška Jaaru sa bendom biti prijatelj sa iste etikete - nemački DJ Acid Pauli. Domaća podrška je mladiDJ tandem AkiOki.
Karte za ovaj koncert su u prodaji po ceni od 1490 din na sledećim mestima: Bilet Centar, Blagajna Doma omladine, Blagajna Kombank Beogradske Arene kao i online na www.gigstix.com, www.eventim.com.