Premijera filma Vreme je za ljubav

0
Film Vreme je za ljubav u režiji Ričarda Kertisa imaćemo prilike da premijerno pogledamo 11. oktobra u 20h u bioskopu Cineplexx Delta City, a na redovnim repertoarima pojaviće se od 12. oktobra 2013. godine.

Više od tri decenije, režiser Ričard Kertis (U stvari, ljubavJa u ljubav verujemČetiri venčanja i sahrana) je gradio svoj jedinstven stil u svetu filmova i televizije i davao publici nezaboravne likove koji su nam omogućili da se smejemo našim ljudskim manama i da zaplačemo nad veličanstvenim putevima koji prate naše obične živote.

S filmom Vreme za ljubav, Kertis nam predstavlja njegov najličniji film.



U 21. godini, Tim Lejk (Domnal Glison) otkriva da može da putuje kroz vreme...

Posle još jedne nezadovoljavajuće novogodišnje zabave, Timov otac (Bil Naji) otkriva svom sinu da su muškarci iz njihove porodice oduvek imali sposobnost da putuju kroz vreme. Tim ne može da menja istoriju, ali može da menja događaje iz sopstvenog života. I tako će on odlučiti da poboljša svoj svet... tako što će naći devojku.Nažalost, to neće biti baš tako lako.

Kad se preseli u London da bi postao advokat, Tim će konačno upoznati lepu ali nesigurnu Meri (Rejčel Mekadams). Oni će se zaljubiti, ali će se desiti jedna nezgoda prilikom putovanja kroz vreme što će prouzrokovati to da se nikad nisu ni sreli. Onda će se ponovo po prvi put upoznati... i opet... ali konačno, posle mnogo veštih putovanja kroz vreme, on će osvojiti njeno srce.

Tim će zatim koristiti svoje moći da osmisli savršenu, romantičnu prosidbu, da spasi svoje venčanje od najgore kumove zdravice na svetu, da spasi poslovnu propast svog najboljeg druga i da odvede svoju trudnu ženu u bolnicu na vreme za porođaj, uprkos užasnoj saobraćajnoj gužvi.

Ali kako se njegov neobičan život bude odvijao, Tim će shvatiti da jedinstven dar koji poseduje ne može da ga spasi od svih tuga, uspona i padova koji pogađaju sve porodice, širom sveta. Postoje veliki nedostaci putovanja kroz vreme, koje može da bude i izuzetno opasno. Vreme za ljubav je komedija o ljubavi koja otkriva da postizanje svega u životu možda uopšte ne zahteva putovanje kroz vreme.

O PRODUKCIJI

Nastanak filma podstakao je razgovor koji je Kertis vodio s prijateljem o tome šta bi radili da im neko kaže da imaju još samo 24 sata života. „Obojica smo zaključili da bismo voleli da provedemo miran dan kod kuće s porodicom, radeći ono što i obično radimo, priseća se Kertis.

- Meni je to bilo zanimljivo gledište i sledeći korak je bio da smislim kako to da pretočim u film. Morao bi da bude o nekom ko može da manipuliše svojim poslednjim danom ili životom na neki način kako bi došao do te spoznaje. Tad sam počeo da razmišljam o putovanju kroz vreme.

Kertis kaže da je ovaj film evolucija za njega, jer se njegov raniji rad najviše fokusirao na odnose među prijateljima.

- Film Četiri venčanja i sahrana su na mnogo načina film o prijateljstvu isto koliko i film o ljubavi. Bilo je dosta prijateljstava i u filmu U stvari ljubav. - rekao je Kertis. Prirodno, Kertisova zainteresovanost za ljudske odnose evoluirala je s godinama.

- S obzirom da su mi roditelji umrli u proteklih pet godina, a deca su mi odrasla, ja sam porodični čovek pre svega. Ovaj film govori o odnosu brata i sestre, oca i majke podjednako koliko govori o ljubavi između muškarca i žene. Naravno, kad se dvoje ljudi zaljube, oni će vremenom postati otac i majka, što ćete takođe videti u toku ovog filma.

Producent Felner kaže:

- Ričard se nikad ne zadovoljava prosekom. On sebe forsira kao umetnika da prevaziđe prethodni projekat i publika to očekuje od njega. Njegove priče su toliko duboko lične i intimne da je nemoguće da vam ne budu privlačne. Cenim to što ume da pronađe humor u problemima s kojima se svakodnevno suočavamo i što jednoličnost čini neverovatnom.

Dok su ljubav i porodica bili integralni delovi Kertisove vizije, zbog aspekta putovanja kroz vreme, pisanje scenarija je morao da bude veoma proračunat poduhvat. Kertis je pažljivo osmislio neka pravila za Tima i njegovog oca dok putuju kroz vreme da bi filmski koncept bio manje fantastičan, a više dirljiv. Koja su to pravila? Prvo je da se putovanje ne može desiti dok muškarac iz porodice ne napuni 21 godinu. Drugo je da muškarac mora otići u skučeno, mračno mesto, poput ormara, stisne pesnice i razmišlja o konkretnom vremenu, datumu, mestu i adresi na koju želi da ode. Treće je da može da ode samo u događaj iz svoje prošlosti kog se seća; ne može da ide u budućnost ili daleku prošlost. Četvrto? Svaka odluka koju donese imaće posledica na njegovu budućnost.

- Ovaj film je veoma autobiografski, u neku ruku to su delovi Ričardovog života spojeni u predivnu i odlično osmišljenu priču. Priča je veoma emotivna; čak su i odrasli muškarci plakali dok su čitali scenario. Iako poseduje element putovanja kroz vreme, on samo pojačava emotivni aspekt priče - rekla je producentkinja Niki Kentiš Barns.

ULOGE

Od samog početka, direktorka kastinga Fiona Vir znala je da će glumac Domnal Glison biti idealan za ulogu putnika kroz vreme, Tima Lejka. Međutim, on ih je prilično šokirao na upoznavanju.

Usred snimanja filma Ana Karenjina, Glison je došao da se upozna s Kertisom, i to sa dugom kosom i gustom bradom. Kertis se sa smehom seća tog sastanka:

- Na početku, Domnalu je bilo vrlo teško dati ulogu. Pojavio se s ogromnom narandžastom bradom i izgledao je kao 35-godišnji ruski autokrata. Bilo mi je teško da zamislim kako stvarno izgleda, ali na kraju je to bila laka odluka. Ima mnogo kvaliteta koje cenim kod glumca, a ima ih i kao čovek. Ima sumnje, ali poseduje duh i optimizam i veoma je duhovit.

- Osvežavajuće je videti novo lice u glavnoj ulozi Kertisovog filma – drugačije lice koje nije otmeni dečak – daje filmu potpuno drugačiji ton - rekao je producent Bevan.

Kad je Glison dobio glavnu ulogu, trebalo je naći pravu glumicu za ulogu Meri, mlade Amerikanke u koju se Tim zaljubljuje, s kojom će se oženiti i stvoriti porodicu. Zbog zauzetog rasporeda glumice Rejčel Mekadams, filmadžije nisu bile sigurne da će ona moći da se priključi snimanju. Međutim, oni nisu znali da je ona već bila oduševljena scenariom.

- Rejčel je neko zbog koga sam uvek osećao prijatnost i ljubav kad je vidim na filmu. Imali smo mnogo sreće što smo je dobili - kaže Kertis o svom izboru.

Rejčel Mekadams je potvrdila Kertisove reči rekavši da je zaista bila oduševljena scenarijom:

Mnogo mi se dopao scenario i oduševila sam se temom. Bio je dirljiv iako je imao jednostavnu, ali mnogo značajnu pouku, i dopali su mi se svi likovi. Znala sam da je pristanak da snimim film Ričarda Kertisa dobra pogodba, jer on ovo mnogo dobro radi. Veoma je darežljiv i unosi sebe u svaki projekat.

Za ulogu Timovog oca, filmadžije su se okrenule veteranu u Kertisovim filmovima, Bilu Najiu koji se u Kertisovom filmu prvi put pojavio u ulozi propalog rokera u filmu U stvari ljubav.

- Timov otac je čudna sinteza mnogih ljudi koje sam upoznao - objašnjava Kertis.
- Uneo sam dosta osećanja prema mom ocu u tu ulogu i bilo mi je interesantno da je Bil igra.

Ovo je Bilu četvrta uloga u Kertisovom filmu.

- Volim da sarađujem s Ričardom - kaže on.
- Moj lik može da putuje kroz vreme, a lekcija koju je naučio jeste da ne komplikuje stvari i da ceni male stvari u životu. Najbitniji su nežnost, ljubav i poštovanje među ljudima. Sve te stvari njega održavaju. Rejčel i Domnal se savršeno nadopunjuju po prirodi i po generalnom tonu njihove glume. Oni su veoma impresivni ljudi i glumci.

makonda-tracker