Razlog za nastanak filma Država krije se u pokušaju da se prenebregne standardna zamka vezana za politizaciju estetike u zemljama tranzicije. Budući da je Država nastala bez ikakve finansijske pomoći države mogli smo slobodno da se bavimo estetizacijom politike, odnosno da iz vizure degradiranog pojedinca svedočimo o marginalizaciji, pogubnoj nevidljivoj sistemskoj kontroli i krhkosti identiteta.
Sa filmskog stanovišta Država se oslanja na tradiciju srpske montaže, kombinovanja neizostavnih elemenata za opremu neveste –nešto novo, nešto staro, nešto plavo i nešto pozajmljeno. U tom smislu su korišćeni elementi spiralnog pripovedanja, već postojeći intimistički dnevnički filmski zapisi, nova glumačka lica i trilerska žanrovska struktura.
Film Država je, osim navedenog, obeležen i ženskom rukom. Pored rediteljke Jelene Marković iza kamere su stajale i dve snimateljke.
Scenarista filma Država je Saša Radojević.