Odnos stavljen na test

Horor priča: Kako tačno potpuni stranci narušavaju idilu bračnog života

0

Odnos bračnog para biće stavljen na test, kada se u njihovoj kući pojave nepozvani gosti, koji će narušiti njihov spokojan život. Od reditelja Darena Aronofskog ("Crni Labud", "Rekvijem za snove") u psihološkom trileru "Mama!“, filmu o ljubavi, posvećenosti i požrtvovanju, glavne uloge igraju Dženifer Lorens, Havijer Bardem, Ed Haris i Mišel Fajfer.

foto: Promo
foto: Promo

Mama (Dženifer Lorens) i On (Havijer Bardem) naizgled žive u raju, izolovani od svih. Ali, može li nepozvani par, potpuni stranci, da naruši idilu bračnog života i natera mamu da preispita sve što zna o životu, ljubavi i žrtvovanju? Oskarom nagrađeni reditelj Deren Aronofski u napetom i psihološki izmeštenom hororu mama! okupio je fantastičnu glumačku ekipu: oskarovce Dženifer Lorens i Havijera Bardema, kao i Eda Harisa i Mišel Fajfer.

Mama! počinje kao prostorno oivičena priča o braku. U njenom centru je žena od koje je zatraženo da daje i daje i daje do trenutka kada nema ništa više da da. Vremenom, ta zatvorena priča više ne može da izdrži pritisak koji je u njoj. Tada postaje nešto drugo", izjavio je scenarista i reditelj Daren Aronofski.

Scenario za ovaj film nastao je kada se Aronofski osamio u praznoj kući i za pet dana grozničavog rada smislio ovu priču. Još dok je pisao znao je da će mu biti postavljeno pitanje zašto ovako mračna vizija, ali imao je spreman odgovor - ovo je ludo vreme da se u njenu živi. Živimo u svetu sa blizu osam milijardi stanovnika i suočavamo se sa mogućnošću da ceo ekosistem doživi kolaps i da budemo svedoci izumiranja svih vrsta. Naš opstanak je prilično neizvestan, a živimo u konstantnom poricanju o tome šta činimo planeti i našem mestu na njoj.

 

Za godinu dana od prve ruke scenarija upalile su se kamere i krenulo je snimanje. Dve dogine od produženog vikenda kada je pisao, film mama! doživeo je svetsku premijeru na 74. Filmskom Festivalu u Veneciji, prikazujući se u konkurenciji za nagradu za najbolji film, Zlatni lav.

 

Aronofski priznaje da je ovaj film teško svrstati u neki određeni žanr jer je nastao zahvaljujući različitim izvorima:

Nešto je bilo inspirisano naslovima koje čitamo svakog dana, nešto zbog beskonačnog broja notifikacija na pametnim uređajima, nešto kao posledica razornih uragana, a nešto i direktno iz mog srca i iz stomaka."

Aronofski je posle razgovora sa ljudima kojima veruje scenario ponudio Dženifer Lorens, glumici koja je osvojila najprestižniju nagradu, Oskar i još tri puta bila nominovana.

Veoma snažno, iz same utrobe", seća se Aronofski njene reakcije.

Odmah je pristala da bude deo filma. Za njega je to značilo da je film skoro pa gotov, jer kako kaže:

Kada imate Dženifer Lorens, imate film."

foto: Profimedia

Jedna od najznačajnijih stvari koja može da vam se desi kao umetniku je da budete deo dela koje inicira razgovore, jer ovo je originalna ideja, potpuno jedinstvena", izjavila je glumica.

Iako smo snimali stvari koje su jezive, alegorija je mnogo više od toga. Postoji milion različitih činjenica u filmu sa kojima različiti ljudi mogu da se poistovete. Ona želi da bude majka, ona je divna, posvećena suproga i muza Havijerovom liku, misterioznom piscu. Zaljubiti se može da bude i strašno. Osećate se ranjivo. Prestravljeno." Lorens je još i dodala:

 

"Jedna je stvar napraviti nešto bezlično, mlako. Potpuno drugačije je napraviti nešto vrelo da peče, eksplodira. U ovom filmu definitivno postoji trenutak kada će neko reći: 'Darene, sada si preterao' i izjuriti iz bioskopa. Ali ja ne bih bila sada ovde da već nisam zafrljačila scenario preko cele hotelske sobe u Njujorku i pomislila da je ovaj čovek lud. A onda sam shvatila da je potpuno u pravu što se ne povlači i što ima hrabrosti da to uradi."

Onog trenutka kada su se Dženifer Lorens i njen partner na filmu, dobitnik Oskara, Havijer Bardem, susreli, stvorila se potrebna energija. Onda je reditelj uradio nešto što nikada pre nije: tromesečne probe u jednom napuštenom skladištu u Bruklinu. Poslednje dve nedelje probama su se pridružili i Mišel Fajfer, tri puta nominovana za Oskara i glumac sa četiri niminacije, Ed Haris. Aronofski je celo skladište oblepio šematskim planom kuće iz filma tako da su on i njegov saradnik na šest filmova, direktor fotografije Metju Lajbetik mogli da organizuju i probna snimanja celog filma.

Tako smo snimili ceo film, svaku scenu. Montažer je posle spojio priču od 90 minuta, samo bez šminke . Tako smo stekli utisak kako kamera treba da se kreće, kako likovi treba da budu postavljeni i da se razvijaju, pre nego što smo počeli da snimamo", rekao je reditelj Aronofski.

Mišel Fajfer je rekla:

Deren je postavio sam sebi visoke standarde, pa tako i svima ostalima. Imali smo ta luda, divlja, preduga snimanja koja su trajala večno, kroz hodnike, uz stepenice, niz stepenice. Bili smo u kadru, van kadra, peskakali smo kablove, krili se iza kamera. I mislim da smo svi prišli ovom projektu pozitivnim stavom i bili smo veoma uzbuđeni i puni entuzijazma zbog izazova koji je pred nama."

Za vreme probnih snimanja Aronofski je priznao da je bio veoma zabrinut, dok je Dženifer delovala veoma opušteno, iako je ova uloga drugačija od svega što je igrala do sada. On se zapravo plašio da li će biti moguće izvesti ono što je on za tu ulogu zamislio. A onda je shvatio da je to njen proces, ona je pronalazila mamu.

Ja verovatno nisam ni našao lik koji je Dženifer oslikala, sve do prvog dana snimanja kada se pojavila u kostimu, sa frizurom i bosonoga. Ona je u celom filmu bosa. mama je oživljavala pred mojim očima."

Ovde smo proveli sve naše vreme. Želim da stvorim raj."

- Mama

Kada se prvi put susretnete sa mojim likom, shvatate koliko je ljubavi i strasti ugradila u tu kuću", objašnjava Dženifer. "Renovirala je muževljevu kuću koja je izgorela u požaru mnogo pre nego što su se njih dvoje sreli. Potrudila se najviše što je mogla, jer Ga voli i želi da stvori za Njega savršeno okruženje. Ona je u tu kuću uložila svoje srce i radila je iz strasti.

 

On je zadivljujući umetnik, ali to ima svoju cenu. Njemu je potrebni da bude obožavan, a ona je spremna to da Mu pruži. Ona prenja Njemu gaji izvesno strahopoštovanje. U jednom trenutku, On se navikao na njen pogled, na to što ona čita i voli Njegova dela. I potrebna Mu je nova stimulacija. A tada srce puca onome ko shvati da svom partneru nije dovoljan. Ta žena koja daje sve i trudi se da bude sve tom umetniku, a Njemu to nije dovoljno."

Kada Ed Haris (muškarac) zakuca na njihova vrata, to je prva scena u kojoj se pojavljuje još neki lik osim Havijera i mene. Potpuni stranac zbog koga je Havijerov lik uzbuđen jer Ga čini živim, za mamu je zastrašujući. Način na koji se On i muškarac zbližavaju je zastrašujući i njihov odnos se samo produbljuje, kako se film razvija", izjavila je glavna glumica.

foto: Promo

Sve što ja pokušavam da uradim je da udahnem život u ovu kuću." - On

Kada bismo rekli da je Havijerov lik nedostižan, to bi zvučalo podcenjivački. U centru kuće je Njegova radna soba, Njegovo utočište gde krije i najvažniju dragocenost koju ima, misteriozni predmet koji ima još iz vremena pre nego što je upoznao mamu. A misterija se produbljava kako se radnja filma razvija. Njegov lik je mračan i kada se film završi shvatamo da osobine koje ispoljava na kraju, da ih poseduje od samog starta, samo nisu bile izražene.

Mišel Fajfer (žena) koja u filmu tumači lik supruge Eda Harisa istakla je da je Havijerova sposobnost da iznese ovaj lik zapravo potvrda njegovog nestvarnog talenta.

Havijer je kao ogromni plišani meda, veoma je sladak i drag, a veoma dobar u igranju zlih karaktera."

Bardem je opisao Dženifer kao glumicu "koja ne zna za granice. Kada uzmemo u obzir težinu uloge i to šta moj lik pred nju postavlja, ona ne mora da se povredi da bi otelotvorila bol koji oseća. Ona je veoma posvećena. Spremna je da ide napred, koliko god je to potrebno i veoma hrabro se upušta u izazove. A ako preuzmete takav rizik, kao glumac, to mnogo govori. Ona je neopisivo hrabra."

 

A imati u istom kadru Bardema, Harisa, Mišel Fajfer i Dženifer Lorens, ne može biti bolji pokretač za požar koji će da nastane.

Ljubav na prvi pogled." - Muškarac i žena

Tenzija između Bardemovog i lika Lorensove počinje kada se na pragu njihove kuće pojavljuje nepoznati i nepozvani gost, muškarac.

On je taj oslobođeni elektron koji upada u njihovo jezgro. Tada stvari postaju sve čudnije", objašnjava reditelj. "Haris može da odigra sve, glumac koji se potpuno predaje."

Ed Haris o liku koji tumači u filmu mama! rekao je da se bazira na privlačnosti i ljubavi koju oseća prema ženi (Mišel Fajfer).

 

Mišel tome dodaje:

Kao par, mi predstavljamo mnogo toga što nedostaje u odnosu Njega i mame (Havijer i Lorens). Moj lik je na neki način odraz u ogledalu lika koji tumači Dženifer."

Aronofski je rekao da to što se odlučio za Mišel Fajfer, zapravo predstavlja počast časovima režije koje je imao u filmskoj školi.

Jednom prilikom naš predavač je kazao za Mišel da je retko u jednoj osobi pronaći toliku lepotu i takav talenat. I ništa se nije promenilo od tog komentara, a prošlo je 25 godina. Ona je raskošna lepotica a raspon njenog talenta je izuzetan. Njen lik u filmu je mešavina zavodljivog i agresivnog, a ona je to pronašla i umela time da manevriše."

Za Mišel, ovaj film je "iziskivao naporan rad ali i pružao ogromnu zabavu. Obožavala sam da radim sa ovim glumcima. Ed i ja smo se savršeno povezali, a Dženifer je jako komplikovana osoba, na najbolji mogući način. Ona je urnebesna, jadna od najduhovitijih ljudi koje sam ikada srela i neopisivo inteligentna."

 

Dolazak muškarca i žene je početak svega. Tada sve eskalira. A kako sve više i više ljudi dolazi u kuću, mama vrši pritisak na Njega da ih izbaci. Ali za Njega, to je stimulans koji je konačno našao.

foto: Promo

"Mama!" (Moter!) u bioskopima od 28. septembra 2017. godine.

makonda-tracker