Religija,ljubav,umetnost i nauka

Vođenje Jovana Čekića kroz izložbu: Dejmijan Herst-Nova religija

0
U subotu, 8. oktobra sa početkom u 12.00 sati u Muzeju savremene umetnosti u Novom Sadu
foto: Promo
foto: Promo

Jovan Čekić je jedan je od osnivača konceptualne grupe 143, kao i redovni profesor na Fakultetu za medije i komunikacije Univerziteta Singidunum iz oblasti filozofija umetnosti, dekonstrukcija, digitalna umetnost i nove tehnologije.

 

Ovo je treće po redu vođenje kroz „Novu religiju“ koje organizuju MSUV i British Council. Prethodna vođenja kroz izložbu, koja su održali Uroš Đurić i Srđan Đile Marković, naišla su na veliko interesovanje i odziv publike.

 

Kroz ovu izložbu, koja će za publiku biti otvorena do 14. oktobra, Herst želi da pokrene razmišljanje o religiji, ljubavi, umetnosti i nauci. Prema umetnikovim rečima, ovo su instrumenti koji nam pomažu da pronađemo svoj životni put.

 

Koristeći se univerzalnim temama, Herst u svojoj „Novoj religiji“ suprotstavlja nauku i religiju, stavljajući ih u poseban dijalog, onako kako ih ljudi obično percipiraju. Sa jedne strane osećajan, blizak i topao, u duhu religijskih i metafizičkih konotacija, umetnik je istovremeno i analitički hladan i odbojan, pod uticajem atmosfere i osećanja vezanih za nauku i medicinu.

 

Postavka je osmišljena kao kompaktna celina sa 44 grafike i četiri skulpture koje čine „Novu religiju“, a funkcionišu kao ciklus fresaka – od „Stvaranja sveta“ do „Poslednjeg suda“. Ovi intrigantni radovi okružuju oltarsku ikonu sa krstom optočenim pilulama u obliku dragulja, dečijom lobanjom i srcem obmotanim bodljikavom žicom, te pilulom isklesanom u mermeru. Ovi elementi čine svojevrsnu kapelu posvećenu želji da se smrt drži pod kontrolom, želji koja u isti mah ne može pomoći u suočavanju sa smrću.

 

„Nova religija“ je nastala kao rezultat saradnje Dejmijana Hersta i istaknutog londonskog galeriste Pola Stolpera 2005. godine. Premijerno je predstavljena u Londonu u galeriji Pol Stolper, zatim u crkvi All Hallows i muzeju „Victoria & Аlbert“. Nakon Londona, izložba je prikazana u prestižnim muzejima u Veneciji, Moskvi, Atini, Solunu, Oslu i Gdanjsku, a nedavno i u Banja Luci i Skoplju.

 

Projekat realizuje British Council u saradnji sa Muzejem savremene umetnosti Vojvodine i galerijom Pol Stolper. Izložbu je podržalo Ministarstvo kulture i informisanja Republike Srbije, Pokrajinski sekretarijat za kulturu, javno informisanje i odnose s verskim zajednicama i Uprava za kulturu Grada Novog Sada.

makonda-tracker