Eredič Tihomir Vujičić Vujučić Söndörgö
Čudno je da sjajni sastav iz susedstva, koji postoji već 20 godina i svira muziku blisku našim ljudima, nikada nije nastupao u Srbiji. Ustvari, svirali ste jednom, ali to je bilo takmiičenje »Bisernica Janike Balaža«, 2006. godine u Novom Sadu, gde ste osvojili dve nagrade. Kakve su vaše veze sa Srbijom pre i posle toga? Znamo i da je najnovija tamburica prim, na kojoj Vi svirate, napravljena ove godine u Sremskoj Mitrovici...
U procesu razvoja stila i kreiranja repertoara, pored slušanja Ansambla Vujičić i proučavanja zapisa etnomuzikologa Bele Bartoka i Tihomira Vujičića, da li obraćate pažnju na rad savremenih tamburaških bandi iz Srbije i Hrvatske? Koliko često imate priliku da slušate uživo tamburaške sastave u kafanama u regionu?Na početku, svirali smo uz folklorne plesne grupe našeg rodnog grada, i tih godina smo par puta nastupali u Srbiji. Ali, "Bisernica" je bila neverovatno iskustvo za nas. Kako je Novi Sad centar tamburaške muzike u Srbiji, bilo je čudesno osetiti ljubav i oduševljenje publike. Odmah posle toga smo snimili naš četvrti album u studiju RTV Novi Sad, jer smo hteli da ga uradimo tamo gde su najveći stručnjaci za snimanje tamburške muzike. Kao što ste rekli, u stalnom smo kontaktu sa majstorima koji prave tamburice, kao što su Dušan Rajković i Janoš Urban. I na kraju, ali nikako na poslednjem mestu, oduvek sakupljamo i istražujemo divnu i raznovrsnu muzičku baštinu Srbije..."
Naravno da ih slušamo i pratimo. Kad god smo tu, uvek pokušavamo da ih "ulovimo" i da uživamo u njihovoj svirci. Najviše zahvaljujući "Bisernici", sprijateljili smo se sa nekolicinom muzičara iz Hrvatske, Srbije, pa čak i Crne Gore. Nedavno, na američkoj turneji smo imali priliku da upoznamo fantastične tamburaše, koji žive u dijaspori i čuvaju svoje muzičko nasleđe. Svi su oni bili veoma ljubazni i pomogli nam, tako da im se nikada ne možemo dovoljno zahvaliti. Nakon svih ovih susreta i druženja, mislim da mogu reći da bavljenje tamburicom nije samo sviranje tog instrumenta, već nešto što povezuje ljude, čak i veoma različite ljude. To je prava stvar!"
U okviru festivala »Todo Mundo«, pored koncerta, dan kasnije, na Muzičkoj Akademiji u Beogradu, Söndörgö će predstaviti svoja istraživanja muzike Srba i Hrvata u Mađarskoj i način sviranja. Pošto će to privući dosta studenata etnomuzikologije, da li ćete prilagoditi muzičku radionicu tom obrazovnom segmentu?
Svakako. Pokušaćemo da prikažemo vrlo bogatu i staru tradicionalnu muziku Srba i Hrvata, koja još opstaje u Mađarskoj. Ubeđen sam da ne znaju svi koliko divnih i vrednih pesama ima kod nas u Mađarskoj. Nadamo se da ćemo pobuditi interes među muzičaraima i istraživačima za naše zajedničko blago."
Pretpostavljamo da će na beogradskom koncertu publika moći da čuje mnoge pesme, plesne numere i spletove, kao i delikatne, melanholične melodije srpskog, hrvatskog, romskog, makedonskog i šire balkanskog porekla, koje su objavljene na vašim albumima »Tamburising«, »Tamburocket« i »In Concert«. Da li na repertoaru imate i pesme koje nisu snimljene, a koje će na neki način biti poklon publici?
Veći deo programa će činiti pesme sa ta tri albuma, ali ćemo svirati i neke nove pesme sa interesantnim prelazima i kombinacijama. No, nek to bude iznenađenje!"