Dodeljene zvanične nagrade

Pobednici FEST-a: Dnevnik jedne tinejdžerke, Vlažnost, S one strane i Ludo (FOTO)

0
Najboljim filmovima 44. FEST-a dodeljene su zvanične nagrade festivala. Nagrade su dodeljene u tri takmičaske selekcije: Glavni program, nacionalna selekcija Srpski film (i manjinska koprodukcija) i Granice, a dodeljene su i nagrade žirija Nebojša Đukelić, Pol
Foto: Promo
Foto: Promo
Dnevnik jedne tinejdžerke
Marielle Heller

Apsolutni favorit među žirijem zbog humanističkog pogleda na život, talenta i humora, a to je nešto što nam je svima potrebno u životu Pavel Lungin Drako Bajić
Hristina Popović Janko Popović Volarić Gjermund Gisvold

Marielle Heller

Film koji je žiri emotivno dotakao zbog tragične, ali ujedno i tople ljubavne priče dvoje mladih ljudi zarobljenih u brutalnom društvu Odabrane Davida Pablosa

Ramin Bahrani 99 domova

Bel Pauli Dnevnik jedne tinejdžerke

Majkl Šenon 99 Domova

Hajro Bustamanteu Vulkan



Vlažnost Nikole Ljuce Nataše Damjanović Vladimira Vidića

Film koji svojim autentičnim izrazom i specifičnim stilom najavljuje neki novi i značajan glas srpskog filma Dragan Bjelogrlić Vuk Ršumović Kozmina Stratan Nevio Marasović Bernd Buder

Za odabir važne teme i promociju ansambla mladih glumaca koji su snažno i uverljivo predstavili probleme jedne generacije Pored mene Stevana Filipovića

Nikoli Ljuci

Milena Marković Otadžbina

Mirjani Karanović Dobra žena

Milošu Timotijeviću Vlažnost

Panama Pavle Vučković

FIlmovi manjinske srpske koprodukcije takođe su se takmičili u programu Srpski film, ali su nagrađeni posebnim priznanjima.

S one strane Zrinka Ogreste

Ogresta

Lani Barić Ti mene nosiš

Slobodan Šijan Dragan Jovićević Marko Njegić NINovu Ludo Kaušika Muhardžija



Ovo ostvarenje najviše odlazi u pomeranju granica od svih viđenih ove godine u istoimenom programu. Ludo je jedan od ne tako čestih filmova u kojima je nemoguće predvideti dalji razvoj događaja.

U ovom neuhvatljivom rolerkosteru od filma, čijoj estetici dodatno doprinosi i manjak sredstava sa kojima je snimljen, reditelj polazi od socijalne drame a završava sa izuzetnom vizuelnom obradom starih epskih motiva Indije. 

Uz sve to, autor pokazuje izvanredno poznavanje žanra, dajući i dramskim i horor delovima filma posve novu dimenziju, a u okviru azijske kinematografije i vrlo specifični indijski pečat.


Tužni čas Anuće Bunjavatane

Prateći odnos jedne izrazito patrijarhalne sredine prema homoseksulanim mladićima, rediteljka na osoben način spaja problematiku gej zajednice sa matricama horora, tvoreći tako prefinjeno proširenje u okviru i tematskog i žanrovskog prosedea. Vizuelni aspekti ovog art filma dodatno doprinose osovini priče, koja na suptilan način iznosi novu verziju o zločinu i kazni.

Nebojša Đukelić Zoran Janković Stjepan Hundić Feti Dautović S one strane Zrinka Ogreste

Film se izdvaja po skladu zanatske kompetencije i u ovom trenutku značajne teme. Uprkos okvirnoj svedenosti primetna je širina autorskog zamaha. Srpsko-hrvatski spoj funkcioniše zanimljivo i potentno a film donosi i intrigantnu žanrovsku implikaciju.



Vlažnost  Nikole Ljuce

Film se preporučuje primetnom hrabrošću u tretmanu dobro poznate teme otuđenosti i nesnađenosti. Osim toga, Vlažnost odlikuje i odvažan rediteljski pristup, zahvaljujući kome priča pruža osnova za višestruke interpretacije, a ovo ostvarenje daje interesantan pogled na takozvane pobednike tranzicije.

Politike Milutin Čolić Dubravka Lakić Dušan Milić Miki Manojlović Dobra žena Mirjane Karanović.

Preuzimanje tuđe krivice na sebe jeste jedna od najvećih tema u stvaralaštvu. U životu taj čin često znači samožrtvovanje i pravi razliku između velikodušnih ljudi i onih drugih, malih, beznačajnih, zagledanih u svoje dvorište i nesposobnih da se suoče sa sopstvenim zlom. 

Takvom moralnom načelu bi trebalo svi da se povinujemo. Za film sa dušom, emotivno zrelog filmskog jezika i snažnog glumačkog ansambla, zbog hrabrog, dubokog prepoznavanja ljudskih odnosa, isključivosti i slabosti čoveka u nepovoljnim okolnosima što za posledicu ima naizgled miran život čiju višeslojnu stravu žive sve generacije.


FEDEORA Nenad Dukić, Rita Di Santo, Tonči Valentić, Vladan Petković Mediteran Jonasa Carpignana

Jeziv i hipnotišući. Ovo je intenzivan i potresan omaž izbeglici koji usmerava maštu.

Pored mene Stevana Filipovića. 

Izbegavajući sve klišee žanra ovo je ubedljiv i svež komad humane kinematografije.

makonda-tracker