Beogradski džez festival predstavlja prvi put u našoj zemlji vokalnu solistkinju Jun Sun Na, veliko ime južnokorejskog džeza! Neprikosnovena internacionalna zvezda pojaviće se na sceni Kombank dvorane u nedelju 28. oktobra, sa programom koji čini smeli i originalni spoj klasika džeza, rok i folk muzike.
Koncert je organizovan uz podršku Ambasade Republike Koreje u Srbiji, a takođe će biti deo manifestacije Dani korejske kulture 2018, koja će se održati na nekoliko lokacija u Beogradu i Novom Sadu od 24. septembra do 31. oktobra.
Jun Sun Na (Youn Sun Nah) rođena je i odrasla u Seulu, a studirala u školi za džez i savremenu muziku CIM u Parizu. Godine 2007. započinje saradnju sa švedskim gitaristom Ulfom Vakeniusom, što je dovodi do ugovora sa renomiranom minhenskom kućom ACT, albuma Voyage i meteorskog svetskog uspeha. Kritičar Zidojče cajtunga utvrdio je da se „u vokalnom džezu dugo nije pojavilo nešto tako briljantno, zanimljivo i virtuozno“. U Južnoj Koreji osvaja nagradu za najbolji džez album 2009, a francusko ministarstvo kulture joj dodeljuje Orden viteza umetnosti i književnosti.
Same Girl, drugi album za ACT, najprodavanije je džez izdanje u Francuskoj 2011, a nemačka džez kritika joj dodeljuje nagradu ECHO za najboljeg vokalnog solistu na svetu. Turneja je vodi na preko stotinu destinacija, a nastupala je i na samitu G20 svetskih lidera u Seulu, pred Barakom Obamom i Angelom Merkel. Bendu se uskoro pridužuje virtuozni harmonikaš Vensan Perani, a album Lento je novi biser: više nego ikad ranije Jun Sun Na impresionira ekspresivnom interpretacijom ispunjavajući srca slušalaca.
Amerika je u fokusu novog izdanja She Moves On (2017). Za potrebe snimanja otišla je u Njujork i angažovala prvoligaše sa avangardne scene (Mark Ribo, Džejmi Saft, Bred Džons, Den Rizer), odabravši izazovan program. Suočila je sjajne obrade bisera Džimija Hendriksa, Džoni Mičel, Pola Sajmona i Lua Rida, sa folk tradicijom sastava Fairport Convention i Peter, Paul and Mary, te klasicima iz repertoara Frenka Sinatre i Nine Simon, ostvarujući organski spoj najboljeg iz različitih svetova.
„U kulturu Koreje upisan je stalan interes za zapadnjačku muziku – mada je naša tradicija stara 5000 godina, već decenijama se u svim našim školama obavezno uči kako se svira neki instrument, najčešće klavir, uz dela slavnih evropskih kompozitora… U današnje vreme, kad smo svakodnevno izloženi globalnoj pop muzici – čemu i sama Koreja kroz K-pop daje svoj veliki doprinos – jasno je da granice u ovoj umetnosti zapravo ne postoje“, kaže Jun Sun Na.
Na 34. Beogradski džez festival dolazi kao priznata svetska atrakcija, čiji koncerti predstavljaju slavljenje onoga što bi džez mogao da bude – ako ga sagledamo iz nove perspektive. Sve sasvim u skladu sa sloganom ovogodišnjeg festivala: „bez granica“.