PORODICA

U 3 etape od 1. do 15. godine: Tibetanska metoda za NAJUSPEŠNIJE vaspitanje deteta

0

Budite uvek tu za vaše dete, ali ga ne pravite nesposobnim za život

foto: Profimedia
foto: Profimedia

Ove korisne veštine pomažu u odgajanju kompletne i samostalne osobe, koja poštuje svoje roditelje. Zaista možemo puno naučiti od ovog mudrog naroda.

 

Osnovna pravila tibetanskog odgoja:

 

Najvažnije od svega – nema ponižavanja ni telesnog kažnjavanja. Jedini razlog zašto neki tuku decu je taj što im ona ne mogu uzvratiti.

 

Prvi period: Do pete godine

 

Prema detetu se treba ponašati "kao prema kralju". Ništa mu ne treba braniti, samo ga treba odvraćati. Ukoliko počne da radi nešto opasno, potrudite se da izgledate i zvučite uplašeno. Dete to savršeno dobro razume. U tom uzrastu formiraju se radoznalost, preduzetnost i interes za život. Dete još nije sposobno da gradi duže logičke veze.

 

Recimo da je razbilo skupu vazu. Ono ne razume da je za kupovinu te vaze trebalo dugo da se radi i zaradi mnogo novca. Kaznu će doživeti kao savladavanje s pozicije sile. Nećete ga naučiti da ne razbija vaze, nego da se pokorava jačem. Zar to želite?

 

foto: Profimedia

Drugi period: Od 5. do 10. godine

 

U tom razdoblju se prema detetu treba odnositi "kao prema robu". Postavite zadatke i tražite od njega da ih izvrši. Možete da ga kaznite za neuspeh, ali ne fizički. U tom periodu se aktivno razvija intelekt.

Dete mora da nauči da predvidi reakciju drugih na svoje postupke, da izazove pozitivan stav prema sebi i da izbegne negativan. U tom uzrastu nemojte da se ustručavate da ga zasipate znanjem.

 

Treći period: Od 10. do 15. godine

 

Kako da se odnosite prema njemu? Kao prema jednakom. Ne kao sa sebi ravnom, već upravo kao s jednakim, budući da ipak imate mnogo više znanja i iskustva. Savetujte se s njim o važnim pitanjima, potičite i ohrabrujte njegovu samostalnost. Nametnite svoju volju neprimjetno, "u rukavicama", putem primera, diskusija i saveta.

 

Ukoliko vam se nešto ne sviđa, usmerite se na negativne posledice, izbegavajući direktne zabrane. U tom periodu života, formiraju se samostalnost i nezavisno mišljenje.

 

 

makonda-tracker