Zašto je trend poznat kao tihi luksuz osvojio svet mode u poslednje vreme?
Tihi luksuz je novi modni trend koji u poslednje vreme veoma glasno krade pažnju javnosti. Gugl pretrage za ovaj termin su porasle za vrtoglavih 337 odsto i to samo u aprilu mesecu ove godine.
Šta je tihi luksuz?
Tihi luksuz je takođe poznat i kao „stelt bogatstvo“, a on se opisuje kao prigušeni, ali vrhunski i veoma skup način oblačenja. Kao što sam termin implicira, u njemu postoji više nego što se na prvi pogled vidi.
„Minimalizam novog doba“ i „šifrovani luksuz“ su takođe nazivi za ovaj trend.
U svojoj srži, tihi luksuz je novi modni pokret koji naglašava ulaganje u visokokvalitetne, minimalističke komade koji imaju bezvremensku privlačnost.
Ovo je totalna suprotnost popularnim avangardnim dizajnerskim brendovima koji eksperimentišu sa smelim i velikim logotipima i razmetljivim šarama koje na neki način "bodu oči".
Tihi luksuz se manje se bavi projektovanjem i isticanjem bogatstva osobe koja ga nosi poput nekih popularnih brendova, već stvaranjem garderobe sa znatno sofisticiranijim stilom.
Za neiskusno oko, tihi luksuz će verovatno proći ispod radara. To je zbog toga što je prilično neupadljiv. Da vam damo neke primere koji će vam pomoći da lakše shvatite.
Zamislite bejzbol kape "Loro Piana", džempere od kašmira "Brunello Cucinelli" i praktično sve iz brenda "The Row", ali bez logotipa.
Po svojoj prirodi, tiha luksuzna estetika odbacuje hirove sezonske mode, verujući umesto toga u osmišljen i bezvremenski dizajn.
A zašto je tihi luksuz sada toliko popularan?
Dva ključna momenta su pomogla da se skriveno bogatstvo gurne u centar pažnje. Jedan je izdanje četvrte i poslednje sezone nadaleko popularne serije - "Naslednici". Podaci sa Gugla pokazuju dramatičan porast u pretragama za „tihi luksuz“ i srodnih termina nakon emitovanja četvrte sezone ove serije.
Skupi, ali neupadljivi pristup porodice Roj iz ove serije postao je sinonim za tihi luksuz. Pronicljivi obožavaoci su primetili da oni nose "Bottega Venetta" i "Zegna" brendove, međutim bez isticanja oznaka ovih brendova.
Napravljen je čak i Instagram nalog posvećen odeći iz ove serije koji je skupio veliki broj pratilaca iz celog sveta.
Bonus video: