Beauty Reporter: Vodič za parfeme

0
Sa mirisima smo od pamtiveka vezani kako našim čulom, tako i željom i znatiželjom da istražimo i iskusimo što više različitih aroma koje nas okružuju. Njihov značaj je veoma bitan jer po mirisu razaznajemo hranu koju jedemo, doživljavamo prirodu, upoznajemo sv
Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

KAKO DA ODABEREMO PARFEM?

To je pitanje na koje već znamo odgovor i nosimo ga duboko u sebi. Postoji bezbroj mirisnih kompozicija, a ukoliko želimo da odaberemo neku od njih, najbolje je da miris probamo na svojoj koži. On je odraz našeg stila, prikaz naših osećanja, radosti, sete, sanjarskih dana ili izazova, sve se to može naći u različitim mirisima i njihovim kompozicijama. Oni nas vraćaju u detinjstvo, veže za neke ljude, podsećaju na određene događaje koje pamtimo ceo život. Ako spoznate nekoliko nota koje su vam omiljene, tragajte za parfemima koji ih imaju u svom sastavu, iznenadićete se koliko varijacija na temu možete naći i uživati u svakoj. Igrajte se i istražujte, osluškujte sebe i tako oplemenjujete svoj unutrašnji svet.

Bond No9 Astor Palace Edp 50ml, 22.000

VRSTE MIRISA I NJIHOVA EKSPANZIJA

Postoji nekoliko pravaca koji su danas prisutni, a najzastupljeniji  je mainstream, u koji spadaju mirisi dizajnerskih i juvelirskih kuća, drugi pravac ističe mirise popularnih ličnosti, treći je alternativa (niche mirisi), a u četvrti spadaju 100 odsto prirodni parfemi. Ekspanzija parfema u svetu je zaista vidljiva. Veliki broj novih kolekcija lansira se svake godine, dok se sve kuće trude da ugode svojim fanovima lansirajući nova izdanja koja su često limitirana. Bez obzira na njihov broj koji se svake godine povećava, akcenat stavljam na unikatnost alternative – niche kolekciju koja zaista nudi jedan sasvim drugačiji prikaz i prilaz kreativnosti. Niche mirisi se lansiraju u manjem tiražu, dolaze u istim stilizovanim bočicama po kojima ćete prepoznati i samu kuću koja ih lansira i oni zavise isključivo od klijentele i tražnje. Njihova popularnost se zasniva na reklami korisnika, a ne na kampanjama, a kompozicije koje sadrže u sebi nude raznovrsne i zanimljive teme. Ekspanzija niche brendova je u poslednjih petnaestak godina zaista dotakla sve kontinente i podstakla ljubitelje parfema na nova, specifična istraživanja.

U Beogradu postoji parfimerija Metropoliten koja u ponudi ima veći broj niche kolekcija čije su teme zaista različite. Od parfemske kolekcije inspirisane famoznim New Yorkom (Bond No9), kolekcije Eau d’Italie inspirisane Italijom i starim gradovima, provokativnim Nassomato mirisima, zanimljivim molekulima koji se poigravaju na vašoj koži (Escentric Molecules), mirisima inspirisanim moćnim imperijama veoma snažnih i bogatih kompozicija (Parfum d’Empire), pa sve do neobične kolekcije inspirisane krvlju i podeljene po krvnim grupama (Blood). Veliki broj niche kuća je u ponudi širom sveta i za sada je neke od njih moguće nabaviti samo naručivanjem preko interneta.

Blood Concept AB, edp 40ml, 16.383 RSD

TRENDOVI

Baš kao i moda, tako i parfemi prate određene trendove. To možemo uočiti ukoliko pratimo nova izdanja, boje bočica koje se lansiraju, kreatora (parfimera) koji kreira ili određenu notu koja može jasno da bude zastupljena u određenoj sezoni. Recimo, prošlogodišnja izdanja bila su začinjena ružičastim biberom koji se provlačio kroz mnoge kompozicije. Sveprisutan je i agar (oud drvo) koji arapsku (orijentalnu) parfimeriju sve više približava Evropi.

Eau D'Italie Au Lac, EDP 100ml, 12.240 RSD

 

GODIŠNJA DOBA

Godišnja doba donose promene u temperaturi vazduha i sigurno je da će neki miris bolje proraditi tokom hladnijih dana. Osetićemo jasnije neke od njegovih sastojaka, a moguće je da će nam se baš tad više svideti. Isto važi i za sva druga godišnja doba. Svetlucave citruse možete birati zimi, a slatkaste orijentalne mirise leti jer na koži baš tada imaju najopojniji učinak. Proleće je vreme kada sve cveta i buja, pa su tada privlačni romantični i sveži cvetno-zeleni mirisi, dok jesen donosi kišu i hladnije vreme pa tada mnogi tragaju za sunčanim i sočnim notama.

Sandra Raičević Petrović, izvršni urednik stranice punmiris.com i fragrantica.com

 

makonda-tracker