Iako mnogi ove proizvode smatraju jednim istim, postoji mnogo razlika između njih, a jedino zajedničko im je to što pružaju miris.

Naša najlepša sećanja i želje često su vođeni mirisima kojima smo izloženi, pa je izbor našeg ličnog vrlo važno i duboko intimno pitanje.
Pošto postoji mnogo dostupnih opcija – parfem, kolonjska i toaletna voda i mnoge druge, vrlo je važno odabrati pravi proizvod, onaj koji je namenjen baš našim potrebama.
Svoja različita imena oni su dobili na osnovu koncentracije ulja u alkoholu i vodi, a to šta će koristiti određuje i koliko će se dugo miris zadržati na koži.
- Eau fraiche (sveža voda). Najrazređeniji miris, koji obično ima 1-3% parfemskog ulja u alkoholu i vodi. Traje manje od jednog sata.
- Eau de Cologne (kolonjska voda). Osvežavajući i laganiji miris, s 2-4% parfemskog ulja u alkoholu i vodi, koji obično koriste mlađi. U prošlosti se uglavnom ovaj naziv, inače najstariji za parfeme, koristio uglavnom za mirise namenjene muškarcima. Traje oko dva sata.
- Eau de toilette (toaletna voda). Ima 5-15% parfemskog ulja u alkoholu i vodi. Traje oko tri sata.
- Eau de parfum (parfemska voda). Sadrži 15-20% parfemskog ulja u alkoholu i vodi, a koristi se i za muške i za ženske mirise. Traje od pet do osam časova.
- Perfume (parfem). Ovo su uglavnom oni najskuplji proizvodi koje ćete pronaći u prodanici jer imaju najveću koncentraciju, od 20 do 30%. Može da traje i do 24 sata.

Šta i kako odabrati kad želimo novi miris?
Na papiru ne postoji najbolja opcija kada je reč o mirisima u bočici jer je to uvek subjektivno. Međutim, postoje neki faktori koje treba da imate u vidu kada birate miris.
- Miris parfema na koži varira u zavisnosti od klime i temperature.
- pH vrednost kože može da blokira ili poboljša miris, a masna koža je savršena za postojanost, dok na suvoj parfem brže isparava.
- Percepcija mirisa se menja od osobe do osobe, u zavisnosti toga na šta je nos navikao, koliko je obučen, jesmo li u tom trenutku pod stresom, bolesti, pušimo li, jesmo li u drugom stanju, koristimo li neke lekove itd.
- Mirisi oko nas mogu da utiču na parfem.
* Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.
BONUS VIDEO
Ovaj parfemdžija vredno čuva tajnu svog zanata 70 godina!