icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

prijatno i... prijatno!

Zapalite VATRU MEĐU ČARŠAVIMA! 5 namirnica koje će učiniti ČUDA za vaš seksualni život

Podeli:

Zdrava i uravnotežena ishrana učiniće mnogo toga za vas, a ni deo života koji se odvija u spavaćoj sobi nije izuzetak

foto: Shutterstock
foto: Shutterstock

Zdravstvena aplikacija Lifesum prikupila je podatke korisnika iz Švedske, Nemačke, Francuske, Italije, SAD i Velike Britanije o tome koja hrana se najčešće konzumira pre i posle seksualnih odnosa i od 2.563 namirnice pokazalo se da je najpopularnija — čokolada, dok za njom slede paradajz, hleb, jabuke, krompir, kafa, banane, vino, sir i jagode. Interesantno, pokazalo se da je da je ista ova hrana popularna i posle seksa, ali se umesto vina na spisku našla voda.


Poznato je da hrana značajno utiče na reakcije našeg tela i oslobođanje različith hormona, nivo energije i sl, pa ne čudi što je i naučno dokazano da ćenam određene namirnice poboljšati uživanje u krevetu ili ga potpuno uništiti. To se, naravno, ne odnosi samo na ono što jedemo neposretno pre odnosa, već na sveukupan način ishrane.

 


Šta jesti za bolji seksualni život?


Dok se o afrodizijacima i dalje polemiše u naučnoj javnosti, za određene namirnice je poznato da smanjuju rizik za nastanak erektilne disfunkcije i ženske seksualne disfunkcije i da mogu da utiču i na kvalitet seksualnog života. U pitanju su:

 

  • Laneno seme

 

seme lana
foto: Profimedia

Ova superhrana bogata je antioksidansima i poboljšava cirkulaciju i dovod krvi u polne organe, a uz to pružaju energiju. Pored toga što imaju antibakterijsko, antiviralno dejstvo i deluju protiv nastanka ćelija raka, seme lana je bogato omega-3 aminokiselinama, koje poboljšavaju kardiovaskularno zdravlje, i L-argininom, koji ubrzava cirkulaciju i pozitivno utiče na kvalitet spermatozoida.

 

Imajte na umu da se seme lana jede mleveno kako bi se iskoristili hranljivi sastojci, koji u suprotnom ne mogu da prođu kroz opnu.

 

  • Ostrige

 


Ključni mineral za seksualno sazrevanje je cink, kojeg ima dosta u ostrigama, a on pomaže i proizvodnju testosterona, povećava libido, pomaže u sinteti hormona tiroidne žlezde, neophodnih za energiju...

 

  • Semenke bundeve

 

semenke bundeve, semenke
foto: Shutterstock

I ova namirnica bogata je cinkom, kao i magnezijumom i brojnim hranljivim materijama koje čuvaju srce i krvne puteve, snižavaju pritisak i imaju antioksidacijsko dejstvo. Tu su i omega-3 masne kiseline, kao i gvožđe, koje će pružiti snagu za dug odnos.

 

  • Zrna nara

 

Nar
foto: Shutterstock

Prepun polifenola, nar smanjuje rizik za nastanak šloga, snižava pritisak i poboljšava zdravlje srce, povećava dotok mozga u mozak i srce, a uz to opušta krvne sudove.


Pored toga, poboljšaće raspoloženje, pun je mikronutrijenata koji su baza za stvaranje polnih hormona, tu je i vitamin C, koji smanjuje stres i daje snagu i izdržljivost, ali i flavon, veoma važan za erektilno zdravlje.

 

  • Avokado

 

avokado
foto: Profimedia

Jeste li znali da je avokado dobio ime po astečkoj reči koja znači — "testis"? Slučajno ili ne, ova namirnica je korisna za zdravlje ovog organa, odnosno za spermatozoide jer je prepuna vitamina E i kalijuma, kao i vitamina B6, koji pozitivno utiče na nervni sistem, i mononezasićene oleinske kiseline, koja poboljšava cirkulaciju.

 

 

Inicijalizacija u toku...