jedinstven

Kako ostvariti uspeh i doći do novca? 10 lekcija Stiva Džobsa koje svako od nas može da primeni

1

Čuveni vizionar, izumitelj i čovek koji je izgradio jednu od najvećih poslovnih imperija na svetu bio je poznat po praktičnim savetima za uspeh

Stiv Džobs rođen je na današnji dan
Stiv Džobs rođen je na današnji danfoto: EPA/John G. Mabanglo

Stiven Pol Džobs, jedan od osnivača i glavni rukovodilac kompanije Apple, rođen je u San Francisku, na današnji dan, 24. februara 1955. godine.


Prema brojnim listama magazina Forbes, on je bio jedan od najuspešnijih ljudi sveta, a jedan je od najmlađih ljudi koji su dospeli do liste najbogatijih Amerikanaca, i to novcem koji nisu nasledili već zaradili samostalno.


Džobs je bio poznat po svojim inspirativnim govorima i citatima, a portal Breinlinger izdvojio je, na osnovu njih, 10 dragocenih saveta koji vam mogu pomoći da ostvarite uspeh u životu.

Poslovne tajne i lekcije Stiva Džobsa

 

  • Ne živite ograničenim životom


Vaše vreme je obraničeno, zato ga nemojte traćiti živeti tuđi život. Nemojte biti zarobljeni dogmom – odnosno življenjem računajući s tim šta će ljudi misliti. Ne dozvolite da buka tuđih misli zagluši vaš unutrašnji glas. I, što je najvažnije, imajte hrabrosti da sledite svoje srce i intuiciju. Oni nekako već znaju šta zaista želite da posanete. Sve drugo je sporedno – istakao je u jednom govoru Stiv Džobs.

 

Stiv Džobs je sa samo 25 godina imao više od 250 miliona dolara
Stiv Džobs je sa samo 25 godina imao više od 250 miliona dolarafoto: EPA/John G. Mabanglo
  • Budite strastveni


Ako od samog početka rada na nečemu niste strastveni, teško da ćete izgurati do kraja. Sa svaki poslom, postoje aspekti koji su teški i frustrirajući, čak i s najvećim poslom iz snova. Međutim, ako vas vodi strast prema njemu, izdržaćete i kada postane teško.

 

  • Stvarajte za sebe

"Ne dozvolite da buka duđih mišljenja zagluši vaš unutrašnji glas."

Iako možda zvuči kao kliše, to je tako tačno – vi ste kapetan svog broda i ne treba da dozvolite da neko drugi preuzme kormilo.


Stvarajte život za sebe jer nećete dobiti drugu priliku da to učinite. Učinite to sad ili ćete se kasnije u životu kajati.

 

Stiv Džobs je preminuo 5. oktobra 2011.
Stiv Džobs je preminuo 5. oktobra 2011.foto: EPA/John G. Mabanglo
  • Ne nudite bezvezarije


Od početka kada je počeo da ih plasira, proizvodi Stiva Džobsa su na prvom mestu bili visokokvalitetni, a upravo je to razlog zašto su postigli ogroman uspeh i još uvek su na vrhu.


On je samo pružao kvalitetne proizvode i tako dobio lojalne kupce koji su spremni da plate.

  • Izgradite odličan tim


Ljudi kojima se okružujete su oni koji će oblikovati vašu budućnost.


Ako su to inteligentni i pozitivni ljudi koji dele vašu viziju, pred vama su blistavi dani. Upamtite da ste vi prosek petoro ljudi s kojima provodite najviše vremena, pa ih birajte mudro.

 

  • Ne radite samo zbog novca


Izaberite posao koji volite i nikada nećete morati da radite, stara je izreka.

 

Stiv Džobs rođen je na današnji dan, 24.2.1955.
Stiv Džobs rođen je na današnji dan, 24.2.1955.foto: EPA/John G. Mabanglo

Stiv Džobs je s 25 godina imao stotine miliona dolara jer uopšte nije počinjao, niti radio zbog novca. Bavio se svojim poslom jer je želeo da promeni svet.

 

  • Budite ponosni na svoj proizvod


Stvarajte proizvode koje ponosno možete da preporučite porodici i prijateljima, a ako je to kvalitetno – doći će i novac.

 

  • Gradite oko svoje ciljne grupe


Kupci obično veruju ljudima koji su ozbiljni u svom poslu i spremni da odvoje vreme da bi usavršili svoj "zanat". Zato svaki dan odvojte da saznate više o onima koji vam, bukvalno ili u prenesenom značenju, klijenti.


Sticanje njihovog poverenja je samo deo priče jer morate imati i proizvod koji kupci žele ili imje potreban, kao i mogućnost da pokažete kako mu dodajete vrednost, rešavate probleme itd.


Ako ne dođete do njihovog poverenja, oni će se okrenuti onome ko im to pruža, čak i kada ponuda nije dobra kao vaša.

 

Stiv Džobs izgradio je poslovnu imperiju
Stiv Džobs izgradio je poslovnu imperijufoto: EPA/John G. Mabanglo
  • Marketing se fokusira na vrednosti


Jeste li nekada videti reklamu u kojoj jedan brend objašnjava zašto je bolji od svog glavnog konkurenta? Ne, jer će se oni, umesto da "opanjkavaju" konkurenciju, fokusirati na to da se povežu s nekim istaknutim i uspešnim pojedincem, poput Majkla Džordana, Novaka Đokovića, Lionela Mesija...


Zato se ne upoređujte s drugima i pokušajte da predstavite sebe.

 

  • Ostanite gladni


Nikada ne pristajte na minimum i uvek gurajte sebe da idete dalje, više i bolje. Pokušajte da uradite ono što ljudi kažu da je nemoguće.

 

Stiv Džobs uvek je težio napredovanju
Stiv Džobs uvek je težio napredovanjufoto: EPA/John G. Mabanglo

* Zabranjeno preuzimanje dela ili čitavog teksta i/ili foto/videa, bez navođenja i linkovanja izvora i autora, a u skladu sa odredbama WMG uslova korišćenja i Zakonom o javnom informisanju i medijima.

 

BONUS VIDEO

Voznijak: Prijateljima kažem ja sam Srbin koji živi u Americi

 

makonda-tracker