Brojni delegati iz 14 zemalja Centralne i Istočne Evrope okupili su se u malom srednjovekovnom gradu Piranu, kako bi podstakli kreativni duh, ali ujedno pronašli i promovisali najbolje kreativne radove u 13 kategorija, pristigle iz 14 agencija koje su se takmičile. Osnovan 2000. godine od strane osnivača kompanije New Moment New Ideas Company, Dragana Sakana, Piran Idea Y&R CEE je festival koji nastoji da inspiriše ljude da dostignu svoj pun kreativni potencijal, pružajući istovremeno priliku da njihove radove ocene renomirani kreativni direktori Y&R.
Tokom 13 godina postojanja, festival je ugostio više od 700 predstavnika iz 45 različitih zemalja i u jednom trenutku okupio sve WPP agencije u CEE regionu. U sastavu žirija ove godine našli su se ugledni kreativni direktori Ryan Reed (Y&R Dubai) i Pedro Fereira (Y&R Portugal), koje je kao predsednik žirija predvodio Vicky Gitto (Y&R Italy). Grand Prix je osvojila kompanija New Moment Y&R Skoplje za kampanju 10 meters apart, a specijalnu nagradu Dragan Sakan primio je Jaime Mandelbaum iz Češke, kreativni direktor Y&R za Centralnu i Istočnu Evropu.
- Moj otac je započeo Piran Idea. On je verovao u to - rekao je Žarko Sakan, generalni direktor kompanije New Moment Y&R, koji sada organizuje ovaj festival. - Zaista uživam u organizaciji festivala i radim to punog srca - zaključio je Žarko.
Martin Beck, COO za Evropu, Bliski Istok i Afriku, koji je podržavao Dragana Sakana i Piranski festival od samog početka, rekao je da je veoma ponosan što mreža postaje sve kreativnija. Petr Havliček, CEO Y&R za Centralnu i Istočnu Evropu i Predsednik i CEO za Y&R Prag, rekao je da, poput mnogih lokalnih festivala, PIran Idea ističe kulturu regiona kroz njegove kreativne ideje, od kojih se mnoge ne bi razvile nigde drugde. Posebno je istakao kampanju 10 Meters Apart kompanije Y&R New Moment New Ideas Company koja je kući Y&R donela prvog ikada Titanijumskog Lava – video urađen za Vladu Republike Makedonije radi promovisanja mira i razumevanja između muslimana i hrišćana, kroz zajedničku molitvu.
- To je savršen primer našeg globalnog boutique mentaliteta, - rekao je Havliček.
- Izvodljivo je samo na malom tržištu poput ovog. Vrlo je lokalno, ali ideja je mnogo veća.
I Sakan i Havliček su rekli da je osvajanje 5 lavova u Kanu ove godine, u poređenju sa jednim prošlogodišnjim, pokazatelj napretka i poboljšanja kreativnog pedigrea našeg regiona.
- Postoji jedna izreka koju često izgovaramo: lokalna ruža koja miriše globalno. To je ono za čime uvek tragamo. - rekao je Sakan.