Story Travel: Welcome to Miami

Grad smešten u jugoistočnom delu države Floride, sa blagom tropskom klimom i tri službena jezika. Jedno od omiljenih odredišta slavnih i bogatih, grad svetlosti, luksuza, beskrajnih plaža, zabave i novca. Dobrodošli u Majami...
Foto: Shutterstock

Neverovatan  grad, pomislila sam gledajući fotografije Majamija pre mog putovanja. Kada sam se našla u avionu koji se približavao njegovom tlu, ugledala sam slova formirana od žive ograde koja su mi želela dobrodošlicu. Welcome to Miami. Ona ista misao prošla mi je kroz glavu, ali sada sam sigurna u njenu istinitost. Neverovatan grad, što se vidi iz aviona. Doslovno.

Iako sam čula da je u Majamiju često prisutna velika vlažnost vazduha, ipak nisam očekivala da će nas odmah po izlasku iz taksija ispred hotela u Saut Biču sačekati kapljice u vazduhu. Osećaj da sipi kiša ipak nas je prevario, to nije bila kiša. Vlažno, sparno, tmurno... To je bio moj prvi utisak. Ali...

Osvrnula sam se oko sebe i pomislila: To je taj čuveni grad o kom sam sanjala. Sada sam tu. Taj prvi utisak istog trenutka ostao je u senci kada sam shvatila da oko sebe vidim slike koje sam viđala samo na filmovima. Palme na svakom koraku, luksuzni hoteli, kabrioleti, skupi butici, a neizostavni miris Atlantskog okeana dočarao je moju impresiju. I tu počinje moja priča sa savršenog putovanja...

Ko god je gledao filmove i serije snimane u ovom gradu sigurno se zapitao kakav je on zaista. Ko god ga je posetio, nije mogao da ostane ravnodušan na čari ovog mesta punog života, zabave, luksuza i novca.

Majami je drugi po veličini grad američke države Florida, zvanično osnovan 1896. godine, sa populacijom nešto većom od 300 stanovnika. Prema proceni iz 2004. godine, uži deo grada broji približno  400.000 stanovnika, dok njegovo šire područje ima više od 5 miliona žitelja. Veliki porast stanovništva u proteklih nekoliko godina rezultat je migracija unutar SAD. Šire područje Majamija predstavlja mesto gde se susreću brojne kulture i ono se nalazi pod uticajem velike populacije Latinoamerikanaca i karipskih ostrvljana, od kojih su mnogi izvorni govornici španskog i haićanskog jezika, što, pored engleskog, Majami čini gradom sa tri službena jezika.

Majami se nalazi na jugoistočnoj obali Floride koja se zbog svoje blage tropske klime, zbog koje temperatura ne opada ispod 15 stepeni, često naziva i sunčanom državom. Pored Njujorka i Los Anđelesa, Majami je treća po redu najatraktivnija turistička destinacija SAD-a, a osim turizma, glavnog izvora zarade, on je ujedno i međunarodni centar trgovine, finansija, kulture, sporta i zabave.

Odseli smo u hotelu koji se nalazi u glamuroznom i najpopularnijem delu grada nazvanom Saut Bič. Taj kvart odiše zabavom, životom, luksuzom i stecište je bogatih i slavnih, a ipak i običnim turistima pruža mogućnost da na neki način budu deo svega toga. Već na putu od hotela do plaže videla sam automobile koje nikada pre toga nisam imala priliku da pogledam. Vozači dovoze svoje gazde u najluksuznije hotele. Takvi objekti leže uz samu obalu, a u njima se za noćenje plaća gotovo nezamisliva cifra. Odmah iza ogromnog kompleksa hotela Ritz – Carlton i drvoreda palmi, nazire se veliko prostranstvo, belina i plavetnilo stopljeno u jedno. To je plaža koja godišnje okuplja milione turista, a sada znam i zašto. Bela, napravljena ljudskom rukom od sitnog peska, široka više od sto metara i dugačka u nedogled. Našla sam se na plaži po kojoj treba da pešačim pet minuta da bih došla do vode. Nema gužve, borbe za slobodnu ležaljku i suncobran... Tada sam postala svesna da se nalazim u pravom raju na zemlji. Nastavila sam u pravcu okeana koji se činio tako daleko. Nisam mnogo razmišljala na tu temu, ali nekako sam očekivala da je okean hladan. Moje zaprepašćenje kada sam ušla u vodu čija je temperatura iznosila gotovo 30 stepeni ne umem da opišem. Kasnije sam saznala da se Majami nalazi pod uticajem Golfske struje koja prolazi 24 kilometra od obale, što je objašnjavalo temperaturu vode gotovo identičnu temperaturi vazduha.

A kada sunce koje bez milosti bije 12 meseci u godini zađe, ceo grad se preseli u Saut Bič. I tada u ovoj blistavoj i zavodljivoj oblasti grada pod nebom Floride, sve počinje da sija, šljašti, treperi... Devojke na sebi imaju odeću koja jedva da pokriva one delove tela koje je neophodno sakriti. Mladići su u svojim kabrioletima sa do daske pojačanim hip-hop ritmovima. Svi idu u istom pravcu, u Oušn Drajv. Živopisna ulica najpoznatijih klubova, kafića, restorana, hotela, barova. Diznilend za odrasle... Ono što je u Beogradu Ulica Strahinjića Bana ili u Crnoj Gori budvansko šetalište, to je Oušn Drajv u Majamiju. Samo mnogo veće, blistavije, življe, bogatije, luksuznije...  Kažu da nikada ne spava i da je u ovoj ulici sve dozvoljeno, pa tako i korišćenje naočigled svih poznatog belog praha. Kažu i da je tu za jednu noć moguće potrošiti novac koji imate i koji ćete tek zaraditi. Tu je vrlo lako sresti neku poznatu ličnost. Ko god boravi u Majamiju, uveče je obavezno u najpoznatijoj ulici Saut Biča. Oni koji su osetili čari noćnog života u Majamiju i sedeli za stolom pored poznatih glumaca i pevača, zavetovali su se na večno letovanje u ovom gradu – ili bar dok ne bankrotiraju.

Jedna od atrakcija u ovom delu grada jeste kuća poznatog kreatora Giannija Versacea i čuveno stepenište u dvorištu kuće na kom je ovaj slavni Italijan pre 15 godina ubijen. Ova prepoznatljiva građevina koja se nalazi tik uz šetalište, ukrašena je motivima specifičnim za ovog kreatora – lavljim glavama koje su krasile svaki komad odeće koji je izašao iz njegove šivaće mašine.

Nikki Beach Club ili skriveni dragulj Saut Biča, kako ga često nazivaju,  jeste mesto koje svakako ne treba zaobići, a nalazi se na samom početku Oušn Drajva, duž prelepe obale Atlantskog okeana. Okružen visokim palmama i ukrašen toplim letnjim povetarcima, Nikki Beach Club postavio je sebe na najviše mesto kada su klubovi i noćni život u pitanju. Poznat je po najboljim privatnim žurkama i proslavama, a prati ga reputacija igrališta i glavnog izvora zabave i provoda za džet-setere, poznate ličnosti, VIP goste, ali i obične posetioce, naravno one koji to sebi mogu da priušte. Nikki Beach Club nudi dnevno opuštanje na prostranim, udobnim ležajevima i odmaranje na visokim krevetima pod baldahinima, kao i veliki izbor gastronomskih specijaliteta. O koktelima, šampanjcima, njihovim vrstama i podvrstama ne vredi pisati. Ipak, ako ne planirate da istog dana ispraznite kreditnu karticu koja bi trebalo da pokrije celo vaše letovanje, predlažem da se u Nikki Beach Clubu zadržite tek toliko da popijete kafu i za to vreme uživate u zaista izvanrednom ambijentu.

Nakon nekoliko dana provedenih u najpopularnijem gradu sunčane države, bilo mi je jasno zašto je Majami proglašen sedmim po redu na listi najboljih svetskih gradova, kao i prvim na listi najčistijih prema Forbsu. Majami je grad koji jednostavno mora da se doživi i oseti. To je grad za svakoga, mesto u kom bilo ko može pronaći nešto za sebe, zbog čega se vezuje za njega i ponovo  vraća. A do sledeće posete, prisećam se neverovatnog grada uz zvuke pesme Vila Smita - Party in the city where the heat is on, all night on the beach till the break of dawn... Welcome to Miami, bienvenido a Miami!