icon-arrowicon-closeicon-commentsicon-galleryicon-nexticon-previcon-searchicon-totopsoc-commentsoc-fbsoc-gplussoc-inssoc-mailsoc-rsssoc-twittersoc-vibersoc-wupsoc-yt

proveren trik

Podstiču i ubrzavaju mršavljenje, čuvaju zdravlje: Ovi ugljeni hidrati TOPE MASTI s lakoćom, a tako su ukusni!

Podeli:

Pokušavali da smršate ili ne, organizam će vam biti zahvalan ukoliko unosite ove ugljene hidrate, ali ako želite da se rešite masnoća – bićete oduševljeni rezultatima!

foto: Josep Suria/Shutterstock
foto: Josep Suria/Shutterstock

Poznate kao skrivene, visceralne masti su one koje se skladište duboko u stomaku, što znači da se često ne mogu videti. One spadaju u najopasnije u organizmu, a u pitanju su masnoće koje se nazivaju još i aktivne i unutrašnje i nakupljaju se u trbušnoj duplji, obično u blizini unutrašnjih organa kao što su jetra i creva. Ipak, vasceralna masnoća može da se skuplja i u arterijama.


Ovo su masnoće koje aktivno doprinose povećanju rizika za razvoj ranih oboljenja i zdravstvenih tegoba – povišenog krvnog pritiska, insulinske rezistencije, srčanog udara, dijabetesa, šloga, zapaljenskih procesa itd.
Istraživanja su pokazala da visceralna masnoća čini 10 odsto ukupne količine masti u telu.

 

Kao i u slučaju potkožnih masti, koje su vidljive, ishrana i životni stil igraju ključnu ulogu u eliminaciji visceralnih, a nutricionistkinja Natali Komova nedavno je objasnila za Express najjednostavniji način da ih se rešimo bez gladovanja – tako što ćemo birati hranu koja deluje tako što smanjuje visceralnu masnoću.


Smanjenje abdominalne masti je među glavnim ciljevima prilikom mršavljenja, za većinu ljudi. Postoji više načina da se salo na stomaku smanji, a to podrazumeva i konzumiranje zdrave hrane – kaže Komova. 


Ona preporučuje da se u tom slučaju pojača unos namirnica koje obiluju rastvorljivim vlaknima, koja će pomoći da se masti na stomaku sagore brže.

 

Pasulj, Čorbast pasulj, Zaprška
foto: Di Gregorio Giulio/shutterstock

Vlakna deluju tako što odlažu apsorpciju hranljivih materija i masti i varenje hrane. Ona pojačavaju osećaj sitosti, što dalje vodi do niskog apetita i manje želje za hranom – ističe Komova. – Vlakna regulišu vaš unos kalorija, smanjujući višak masti na stomaku.


Ona, inače, potiču iz biljaka i predstavljaju vrstu ugljenih hidrata, ali se, za razliku od ostalih iz ove grupe, ne mogu da se razlože na prostije sastojke. Različite namirnice obično sadrže i rastvorljiva i nerastvorljiva vlakna, ali obično jednu vrstu imaju u znatnijoj količini.


Rastvorljiva vlakna mogu da apsorbuju vodu, zahvaljujući čemu se stvara masa u obliku gela, što nije slučaj s nerastvorljivima.


Vlakna se mogu naći u brojnim namirnicama, a najviše ih ima u ovsenoj kaši, orašastim plodovima, bananama, pasulju, jabukama, borovnicama...


Natali Komova, uz to, savetuje i pojačan unos proteina ukoliko vam je krajnji cilj smanjenje ukupnih masnoća u organizmu.