Uprkos tome što svojim oštrim crtama lica ostavlja utisak čoveka sirove snage koji svojim pogledom može da ubije onoga ko ga popreko pogleda, francuski glumac Vensan Kasel lako se probio u svetu kinematografije zbog svoje neobične harizme, ali i mogućnosti da se transformiše i prilagodi filmskim ulogama. Od romantičnih komedija do urbanih drama, Vensan je za vrlo kratko vreme stekao internacionalnu slavu. On je sin legendarnog glumca Žana-Pjera Kasela koji se proslavio ulogama zavodljivog buržoaskog muškarca i novinarke Sabine Litake. Rođen je 23. novembra 1996. godine u Parizu i ima brata Metjua koji se proslavio kao reper u grupi Assassin i dosta mlađu polusestru, glumicu Selin, prema kojoj se oduvek postavljao zaštitnički.
Od pete do trinaeste godine dosta vremena provodio je u pozorištu bioskopu svog dede u Arkahonu, u južnoj Francuskoj.
- Živeli smo u sobama za spremanje glumaca koje se nalazile odmah pored auditorijuma. Sećam se da je moja imala jedan krevet i ogledalo koje je bilo okruženo lampicama. Svaki put kada sam išao do toaleta, morao sam da koristim kupatilo pozorišta, tako da sam bio u mogućnosti da pogledam skoro sve filmove koji su se prikazivali u to vreme. Imao sam osećaj kao da živim u najvećoj kući bioskopu na svetu – pričao je Kasel.
Kada je napunio trinaest godina, njegovi roditelji su se razveli, a majka Sabina preselila se u Njujork. On je bio prinuđen da pohađa čak nekoliko američkih škola u kojima je i živeo, što opisuje kao veoma negativno iskustvo.
- Prelazak iz jedne škole u drugu za mene je bio vrlo stresan i to je jedna od stvari koju nikada neću dozvoliti da se desi mojoj deci. Ukoliko ste odgovoran otac, smatram da morate brinuti o deci i posvetiti im pažnju. Postoje mnoge stvari koje roditelji govore svojim najmilijima kako su dobre za njih, a one u stvari najviše odgovaraju njima samima.
Sa svojih šesnaest godina Vensan je pohađao jednu školu u kojoj su profesori bili vrlo liberalni po pitanju održavanja discipline, pa je povodljivi Kasel brzo uspeo da upadne u loše društvo i čak bude izbačen iz nje. Zbog toga, ali i želje da ga izvede na pravi put, otac mu je zapretio da će ga kazniti i upisati u Parisku školu koja je važila za jednu od najstrožih institucija. Ipak, Vensan je uspeo da izmoli očev pristanak za pohađanje Cirkuske akademije. Iako je na početku bio zaveden sjajem i glamurom, Vensan se kroz samo nekoliko godina koje je proveo u učenju i izvođenju akrobatskih tačaka, zasitio čestih karnevalskih putovanja i odlučio da upiše Glumački institut u Njujorku, gde se konačno osetio potpuno ispunjenim.
- Istina je da sam odrastao na setu i iza njega, pa sam u trenutku kada sam preuzimao kontrolu nad svojim životom, odnosno postao dovoljno zreo da to uradim, shvatio kako s velikom lakoćom mogu da glumim i uživim se u druge likove. Jednom sam sa drugovima iz pozorišne trupe izašao na ulicu i organizovali smo nekakav tip šou-programa. Tada mi je sinulo da je glumački poziv ono što me jedino zanima i iskreno inspiriše – priča Kasel navodeći da je imao dosta sukoba sa ocem koji je žarko želeo da njegov sin ne upliva u svet filmske industrije.
- Moj otac i ja često smo bili u svađi jer nikako nismo mogli da pronađemo zajednički jezik oko glume. Ja sam, za razliku od njega, hteo da u kinematografiju unesem inovacije. Želeo sam da promenim neke stvari i nisam se pronalazio u filmovima koji je on stvarao.
Samo cirkusko iskustvo Vensanu će biti od velikog značaja u njegovoj predstojećoj glumačkoj karijeri jer on svoje filmske likove ne gradi samo putem reči, već i kroz mimiku i akciju. Na primer, on posvećuje dosta pažnje načinu na koji će lik koji tumači zapaliti cigaretu ili provući češalj kroz svoju kosu. Već 1991. godine pojavio se u prvom značajnijem filmskom ostvarenju pod nazivom Ključevi raja, gde je, iako je imao manju ulogu, prvi put shvatio da će gluma biti njegov životni poziv. Samo dve godine kasnije ostvariće saradnju sa režiserom Metjuom Kasovicem i njihova romantična komedija Kafa sa mlekom, u kome je zaigrao prvi put sa svojim ocem, polako će Vensana uzdići u očima francuske publike. Konačno, film Mržnja iz 1995, koji je na Kanskom festivalu dobio nagradu za najbolju režiju, dok je sam Vensan bio nominovan za čak dva Cezara (francuska nagrada koja je ekvivalent Oskaru), u kategorijama najboljeg glumca i najbolje mlade nade u svetu filma, bio je presudan za njegovo afirmisanje u svetu kinematografije. Globalno priznanje Vensanovoj ulozi jevrejskog klinca koji luta pariskim ulicama, odvelo ga je do filmova na engleskom jeziku i saradnje sa Nikom Noltijem u ostvarenju Džeferson u Parizu (1995), sa Kejt Blančet i Džefrijem Rašom igrao je u Elizabet (1998), a sa Milom Jovović u filmu Glasnik (1999). Međutim, onaj koji se izdvaja od drugih jeste francuski film Stan iz 1996. godine, ne toliko zbog svog doprinosa svetu sedme umetnosti, koliko zbog prekretnice koja se odigrala u Vensanom životu. Naime, na setu filma francuski glumac upoznaće svoju buduću ženu Moniku Beluči, zbog koje je ubrzo dobio epitet najsrećnijeg muškarca na svetu. Ali, kako Monika i Vensan sami priznaju, hemija između njih dvoje nije se ostvarila u istom momentu, već je bilo potrebno vreme da se emocije rasplamsaju i oni odluče da svoje živote provedu jedno pored drugog.
- Čim sam upoznao Moniku, nekako sam raskrstio sa sobom jer nisam želeo da budem tip glumca koji će se zabavljati sa svojom koleginicom iz filma. Verovao sam da će se to u jednom trenutku pretvoriti u katastrofu. Ono što je neverovatno jeste to da se naša privlačnost nije ostvarila odmah i bilo je potrebno neko vreme pre nego što sam krenuo da joj se udvaram – kaže Vensan i priznaje da je Moniku prvo video kao manekenku koja je samo zbog svoje lepote dobila ulogu u filmu.
- Kada sam je prvi put ugledao, smatrao sam da ju je režiser zaposlio samo zbog izgleda i nisam toliko obraćao pažnju na nju smatrajući da je ona samo još jedna od manekenki koje žele da postanu glumice. Ali, živeći sa Monikom naučio sam da se gluma ne vrti samo oko lepote. Ona je izvrsna glumica i zato ima dosta posla. A ja, kako sam ja onda toliko uspešan s ovolikim nosem?
Kako priznaje, Vensan se, pored ostalog, u mladu glumicu zaljubio i zbog odlične duhovne konekcije koju su ostvarili. Nakon tri godine zabavljanja, ovaj italijansko-francuski glumački par venčao se u Monaku, na Francuskoj rivijeri, na veoma intimnoj ceremoniji. Ipak, iako su se oboje nadali da će imati glamuroznije venčanje od tihog obreda na kome čak nije bilo ni zvanica, Monika i Vensan bili su zadovoljni što su sa formalnostima završili za vrlo kratko vreme, pa su mogli da se vrate svom zajedničkom životu, ali poslovnim obavezama.
- Bio sam veoma ljut u početku jer se venčanje odigralo tako brzo, pošto smo stalno morali negde da žurimo. Verujte mi, na ceremoniji smo bili samo mi i sećam se da sam čak nosio šorts. Da smo nekako sve to organizovali drugačije, odnosno glamuroznije, verujem da bi to trajalo mnogo duže. Ipak, oboje smo došli do zaključka: OK, hajde da se venčamo, pa ćemo onda pozvati ljude i kasnije proslaviti s njima. Tako je i bilo – govori Vensan koji se osvrnuo i na svoje prethodne ljubavne veze.
- Moja prva devojka Sofi ubijena je u Londonu. Upoznali smo se kao jedanaestogodišnjaci u jednoj od škola koju smo zajedno pohađali. Nisam je video decenijama, ali kada sam saznao da je ubijena, osetio sam veliki gubitak – iskren je glumac koji priznaje da mu je Monika prva ozbiljnija veza u životu, odnosno da se u nju prvi put zaljubio i osetio šta zapravo znači voleti.
- Kroz život nisam imao mnogo devojaka s kojima sam ostvario bliži kontakt. Bio sam aktivan po pitanju ljubavnog života, skakao sam iz veze u vezu koje ne bi potrajale duže od tri meseca. Monika je bila moja prva ljubav i mi smo zajedno već petnaest godina. Verujem da je bilo vredno čekanja – govori Kasel navodeći da su presudnu ulogu u njegovom životu imale baka i tetka koje su ga naučile kako da se ophodi prema devojkama.
- Moja majka Sabina imala je veoma malu ulogu u mom životu, a posebno onda kada su se moji roditelji razveli, pa je ona morala da napusti porodični dom i otputuje za Njujork. Baka i tetka bile su te ženske figure koje su me naučile ponašanju i kako da budem nežan prema osobama suprotnog pola. Takođe, sa polusestrom Sesil koja je mnogo mlađa od mene, uvek sam imao dobar odnos i često sam se obraćao njoj za savete kad god bi me nešto mučilo u životu.
Pored privatnog, sa Monikom je često imao priliku da deli i svoj poslovni život, tako da su sarađivali na čak devet različitih filmskih projekata kao što su Doberman (1997), Pakt sa vukovima (2001), Špijunske tajne (2004), Šejtan (2006)… u čemu on ne vidi ništa loše.
- Mnogi oženjeni muškarci govore kako nikada ne bi mogli da rade sa svojim suprugama. Nama takva saradnja potpuno odgovara jer nam je zabavno da budemo zajedno. Sa Monikom mogu da radim pred kamerama ono što ne mogu ni sa jednom drugom glumicom. S druge strane, naše poslovne obaveze strogo odvajamo od privatnih i nikada se nije desilo da, na primer, u krevetu preslišavamo jedno drugo i pripremamo se za naše filmske uloge - govori Vensan, ali i priznaje da mu je ipak ponekad bilo teško da odvoji realnost od fikcije, pa zbog toga nikada do kraja nije mogao da odgleda dugu scenu iz filma Nepovratan (2002), u kojoj je devojka koju glumi Monika silovana .
Iako su u nekim periodima često provodili vreme zajedno, bilo je trenutaka kada su zbog svojih poslovnih obaveza morali da žive i odvojeno. Tako je Vensan bio u Parizu, dok je Monika većinu vremena provodila u svojoj kući u Londonu. Ta razdvojenost u početku im nije smetala, pa je Monika u jednom intervjuu sve začudila svojim liberalnim stavom o prevari tvrdeći da bi za svog muža imala veliko razumevanje ukoliko bi u njenom odsustvu odlučio da intimne trenutke podeli sa nekom drugom ženskom osobom. Njihov brak sve donedavno važio je za jedan od skladnijih u Holivudu.
Sreću na emotivnom planu i rođenje njegove prve ćerke Deve 2006. godine, pratio je i napredak u karijeru. Nakon odlične uloge u filmu Pakt sa vukovima (2001), svoju strast prema brazilskom borilačkom plesu kapueri imao je priliku da demonstrira u drugom i trećem delu filma Igraj svoju igru, gde je glumio rame uz rame sa najvećim zvezdama Holivuda: Bredom Pitom, Metom Dejmonom, Džordžom Klunijem i Al Paćinom. Vensan se dokazao kao vrsan glumac i svake godine bio je angažovan za novi filmski projekat. Zbog svoje nadarenosti da brzo savladava strane jezike, glumio je na ruskom u ostvarenju Istočna obećanja (2007) i na portugalskom u brazilskom filmu Ostavljen (2009). Istakao se ulogama u dva filma o francuskom državnom neprijatelju, Žaku Meserinu, snimljenim 2008. godine, za koje je dobio i formalno priznanje: prestižne francuske nagrade Cezar i Lumier, kao i Zlatni globus. Iste godine, Kasel je potpisao ugovor sa internacionalnom kozmetičarskom kućom L'Oréal i postao zaštitno lice novog mirisa Yves Saint Laurent. Naredne godine, debitovao je i kao pevač snimivši dva dueta, Peroles, Paroles i Non, Non, Non sa grupom Zap Mama’s, ali verovatno niko od njega nije bio srećniji kada se u oktobru sledeće godine rodila njegova druga ćerkica Leoni. Iako su Monika i on priželjkivali sina, u trenutku kada je Vensan uzeo Leoni u naručje, osetio je nešto što se teško može opisati rečima.
- Presrećan sam što ću imati tri princeze, Moniku u tri izdanja – izjavio je tada Kasel.
Vensanu će 2010. godina ostati u pamćenju i zbog značajne uloge u filmu Crni labud, koji je nominovan za nagradu Oskar i proglašen za jedan od najgledanijih i najboljih ostvarenja te godine. Zbog Kaselovih i Monikinih čestih putovanja i sada već problematičnog poslovnog raspored koji nikako nisu mogli da usklade, par se dogovorio da kupi zajedničku kuću u Rio de Žaneiru, gde su živeli od 2012. godine.
- Rešili smo da od sada živimo zajedno u Riju jer je to jedino mesto na svetu gde su ljudi i dalje nadahnuti poezijom i inspirisani svakim danom. Mislim da takve stvari nedostaju osobama iz Evrope i to je jedan od razloga zašto smo odlučili da se presilimo u Brazil – rekao je Kasel, ali njihova francusko-italijanska porodična idila nije dugo trajala.
Naime, pre samo nekoliko meseci, u avgustu ove godine, par je šokirao javnost vešću da se rastaje nakon osamnaest godina veze. Monika je viđena kako nakon nekoliko svađa napušta njihovu kuću u Riju zajedno sa ćerkicama. Oboje su izjavili da se razvode sporazumno, dok se u medijima pojavila informacija da je pravi razlog njihove rastave glumičina četvorogodišnja afera s azerbejdžanskim tajkunom Telmanom Ismailom. Ni Monika, a ni Vensan nisu dozvolili da im privatni život poremeti poslovni i oboje vredno rade na svojim budućim projektima. Ona trenutno boravi u Srbiji i glumi u filmu Emira Kusturice Na mlečnom putu, dok je Vensan ove godine angažovan u čak tri ostvarenja: Trans, Dete 44 i Lepotica i zver, kako su nekada zvali Moniku i njega.
Piše: Jovana Dimitrijević