Zanimljivi saveti

Parižanka u Njujorku: 10 stvari koje sam naučila tokom karijere, a sada bih da ih poručim sebi u 21. godini!

0
Rođena Parižanka, Džoana Godart, preselila se u Njujork kada joj je bila samo 21. Bez mnogo novca, ali s puno motivacije, zaposlila se u jednom od prestižnih magazina, i započela da gradi sada blistavu karijeru...
foto: Profimedia
foto: Profimedia

Džoana Godart, autorka "Cup of Jo" i novinarka, počela je da gradi karijeru u Njujorku u Kosmopolitanu, ali od tog trenutka 14 godina pisala i za druge medije. Imala je priliku da nauči mnogo šta (četo na teži način), te se dosetila da pokrene i blog.

 

Njime se bavila samo vikendima u početku, međutim, kako je bila sve uspešnija i uspešnija dala je otkaz i posvetila se samo - sebi. Ova blogerka deli sa vama super poslovne savete, koje bi, kaže, rado dala sebi kada je imala 21 godinu.

 

1. Za sve je potrebno mnogo vremena.

Koliko god da ste dobri u svom poslu, za sve što vam treba - trebaće vam od 2 do 10 puta više vremena nego što ste planirali. Uračunajte to u svoje planove.

2. Uvek bečežite stvari.

Kada vam šef daje upute ili kada vam pod tušem padne na pamet briljantna ideja, zapišite je, jer je nećete zapamtiti.

3. Ne zabrinjavajte se ako odmah ne zavolite svoj posao.

Zapravo, ne trebate na početku voleti svoj posao, trebao bi vam se više sviđati mukotrpan rad. Prvi poslovi su uglavnom stresni, teški. Kako napredujete, uglavnom nakon nekoliko godina, postajaće zabavniji i plaćeniji.

foto: Profimedia

Zato prestanite da se brinete ako vam se posao odmah ne svidi, radije budite pozitivni i posvetite se radu kako biste što pre napredovali.

Razlika između visoko produktivnih i slabo produktivnih ljudi: Koliko često zapisujete vaše ciljeve?

 

4. Posao je uvek posao.

Iako se slažem da je odlično voleti svoj posao, citati kao što su: "Pronađi svoju strast" ili "Radi ono što voliš" mogu nas zavarati, kao da ne volimo svoj posao ako u njemu ne uživamo u svakom trenutku. Posve je u redu ne voleti svaki deo posla i imati loše dane, čak i kada napredujete i imate dobru karijeru.

5. Umrežite se.

Taj savremeni termin samo je lepa reč za sklapanje prijateljstava među ljudima iz svoje branše. Kada se dopisujete s nekim vezano uz određeni projekt, pitajte osobu o njenom kućnom ljubimcu ili detetu. Pričajte mu o svom putovanju, šaljite im rođendanske čestitke. Budite u kontaktu i održavajte odnos s kolegama.

6. Orijentišite se na rešenje.

Nikad ne recite "to neće uspeti" a da pritom ne ponudite alternativnu ideju ili rešenje. Uvek imajte plan B i uradite ono što je od vas traženo.

7. Budite ljubazni i pozitivni.

Budite zahvalni kad vam neko pomogne. Budite entuzijastični. Govorite: "Apsolutno", "Sa zadovoljstvom", "Srećna sam što radim s vama". No, to nije isto što i biti nečiji "otirač"... I dalje ćete tražiti ono što hoćete, ali ćete pitati uljudno. Zauzećete se za sebe... ali ćete prema podređenima i saradnicima biti uglađeni i ljubazni.

8. Koristite godišnji odmor.

Ne osećajte krivicu, zaslužili ste odmor i on je uračunat u vašu platu.

9. Postanite dobri u odlučivanju.

Što više napredujete na hijerarhijskoj lestvici, češće ćete morati da odlučujete, zato izbrusite tu veštinu. Nemojte da vas donošenje odluka previše obuzme, pokušajte da ne analizirate previše, a odluke donosite samouvereno.

Korak po korak: Kako sam postala najbogatija žena na svetu (FOTO, VIDEO)

 

10. Tražite povišicu.

Svake godine. Napišite popis svojih postignuća tokom godine. Sročite ih u frazu: "zaradila" sam (umesto "zaslužujem") povišicu. Ako firma ne posluje dobro, umesto novčane nagrade tražite slobodne dane.

 

I ne tražite samo povišicu, pitajte za sve, za zahtevniji zadatak, za veću odgovornost... Ako ste entuzijastični i ako dobro radite, začudiće vas koliko puta ćete čuti "da".

makonda-tracker